۲۳ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۳۰

"قرآن" بنیان سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی است

"قرآن" بنیان سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه با تأکید بر اینکه بنیان سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی "قرآن" است،‌ گفت: ‌قرآن کتاب هدایت است و اگر بخواهیم دارای علم مفید باشیم راهی نداریم جز آنکه قرآن را مد نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه شامگاه شنبه 22مردادماه از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دیدن کردند.

در این دیدار که حجت‌الاسلام حمید محمدی رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را همراهی می‌کرد، وی در بازدید از غرفه‌های دایر شده در این نمایشگاه در جریان دستاوردها دستگاه‌های فعال در حوزه فعالیت های قرآنی قرار گرفت.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در جریان این دیدار در ارزیابی خود از نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال، خوشبختانه شاهد بخش‌های جدیدی هستیم که حاکی از نیازسنجی مسئولان و لزوم جریان‌سازی در عرصه فعالیت‌های دینی در کشور است و بخش مربوط به عفاف و حجاب و بیداری اسلامی نمایشگاه از مصادیق این نگاه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد نقش قرآن در فرهنگسازی جامعه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی خود را بر قرآن نهاده است.

وی افزود: به‌عنوان مثال برای نخستین بار با تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی یک سند وحدت‌بخش برای تمام فعالیت‌های قرآنی در اختیار فعالان این حوزه قرار دادیم و برای نظارت بر نحوه اجرای این سند، شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بالاترین سطح به ریاست رئیس‌جمهور، بنیان گذاشته شد.

دکتر مخبر دزفولی یادآور شد: انشاء‌الله با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب این شورا و نظارت و رصد مستمر بر روند اجرای آن، تدبر در قرآن به یک فرهنگ مسلط تبدیل می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مورد جایگاه نخبگان در در توسعه فرهنگ قرآنی نیز گفت:‌ اگر بتوانیم نیاز به قرآن را در این قشر به یک گفتمان غالب تبدیل کنیم آنگاه می‌توانیم نسبت به گسترش این فرهنگ در جامعه امیدوار باشیم.

وی یادآور شد: در روند تدوین نقشه جامع علمی کشور ما قرآن را مبنا و پایه قرار دادیم و جمع کثیری از کارشناسان قرآنی از حوزه و دانشگاه در تمام مراحل تدوین و تصویب این سند حضور داشتند.

مخبر دزفولی افزود: در سند تحول نظام آموزشی در همه بخش‌ها به‌ویژه فلسفه تعلیم و تربیت، ما قرآن را به‌عنوان سند مرجع در پیش رو قرار دادیم و امروز با جرأت می‌توان گفت با این سند ما به جای فلسفه تعلیم و تربیت غربگرا صاحب یک سند برآمده از قرآن هستیم.

دکتر مخبر دزفولی در پایان گفت: قرآن کتاب هدایت است و اگر بخواهیم دارای علم مفید باشیم راهی جز آنکه هم در روش‌شناسی علمی و هم در جهت دهی به علم، قرآن را مد نظر داشته باشیم، نداریم.

کد خبر 1383396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha