۲۶ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۱۹

با حضور مقامات برگزار شد؛

افتتاح رسمی نمایشگاه بزرگ قرآن در مالزی/ اعلام جاذبه های نمایشگاه

افتتاح رسمی نمایشگاه بزرگ قرآن در مالزی/ اعلام جاذبه های نمایشگاه

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم شامگاه سه شنبه با حضور ایرانیان مقیم و دوستداران هنرهای قرآنی در مرکز همایش های بین المللی کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دراین مراسم که با اجرای گروه تواشیح"بشارت" آغاز شد، "حاجی عزیزان نورالدین" جانشین رییس سازمان گردشگری مالزی، "عبدالطیف نورآسا" رییس بنیاد فرهنگی روستو، "پیتر برکن شایر" مدیر مرکز همایشهای بین المللی کوالالامپور،"دولت آبادی" معاون سفارت ایران و"علی اکبر ضیایی" رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی حضور داشتند.

در این مراسم ابتدا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ویژگیهای منحصر به فرد این نمایشگاه را تشریح کرد و گفت: بسیاری از آثار هنری عرضه شده در این نمایشگاه برای نخستین بار در خارج ایران به نمایش گذاشته شده است.

"علی اکبر ضیایی" افزود: مهمترین جاذبه این نمایشگاه فرش نفیس قرآنی که سال گذشته توسط هبر معظم انقلاب رونمایی شده و برای نخستین بار در خارج از کشور و در مالزی به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه این برنامه معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: عرضه آثار هنرمندان ایرانی در مالزی فرصت بسیار خوبی برای آشنایی بیشتر مسلمانان این کشور با فعالیت هنرمندان ایران در زمینه هنرهای قرآنی است.

"دولت آبادی" در ادامه ضمن تقدیر از حضور هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه از زحمات آستان قدس رضوی برای ارایه نسخ خطی بسیار ارزشمند قرآن کریم در این نمایشگاه قدردانی کرد.

سپس مدیرمرکز همایشهای بین المللی کوالالامپور با ابرازخرسندی از برگزاری این نمایشگاه زمان برگزاری آن درماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای معرفی هنرهای قرآنی دانست.

"پیتر برکن شایر" با اشاره به نمایش فرش نفیس قرآنی در این نمایشگاه افزود: انتخاب مالزی و مرکز همایشهای کوالالامپور به عنوان نخستین محل نمایش این اثر ارزشمند در خارج از ایران برای ما مایه افتخار است.

در ادامه رییس بنیاد فرهنگی روستو با ستایش فرهنگ و هنر ایرانی گفت: توسعه و گسترش هنرهای اسلامی و قرآنی به ویژه خوشنویسی در ایران در سالهای اخیر بسیار تحسین برانگیز است.

"عبدالطیف نورآسا" نمایش هنرهای اسلامی می تواند تاثیر بسیار زیادی در معرفی اسلام به عنوان دین صلح و دوستی در میان مسلمانان و غیر مسلمانان داشته باشد.

همچنین جانشین رییس سازمان گردشگری مالزی نیز طی سخنانی در این مراسم ضمن تشکر از سفارت ایران در مالزی برای برگزاری این نمایشگاه، این نمایشگاه و برگزاری کارگاههای آموزشی در آن فرصتی بسیار ارزشمند برای مسلمانان مالزی دانست.

"حاجی عزیزان نورالدین" با بیان اینکه گردشگران ایرانی سهم بالایی در میان گردشگران خاورمیانه در مالزی را دارا هستند، افزود: ظرفیت خوبی برای مسافرت گردشگران مالزیایی به ایران وجود دارد که باید از آن استفاده شود. 

نمایشگاه بزرگ هنری قرآن کریم تا 20 آگوست برابر با بیستم ماه مبارک رمضان و با مشارکت مرکز همایش های بین المللی کوالالامپور، آستان قدس رضوی، موسسه آفرینشهای هنری سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه فرهنگی صراط و جامعه هنری ایران و مالزی برپا خواهد بود.

محل برگزاری این نمایشگاه سالن (Convention Centre KLcc Hall NO 2 ) و زمان بازید 15 تا 21 اعلام شده است.

کد خبر 1386030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha