۲۶ مرداد ۱۳۹۰، ۱۹:۲۸

میرعمادی مطرح کرد:

دعا موجب تقویت روح ولایت پذیری می شود/ امید بخشی مناجات در زندگی

دعا موجب تقویت روح ولایت پذیری می شود/ امید بخشی مناجات در زندگی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بهترین راه تزکیه نفس مناجات است، دعا و مناجات را موجب تقویت روحیه و امیدبخشی در زندگی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در سومین هم آوایی نغمه های آسمانی در سخنانی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه دعا و مناجات با خداوند است، اظهار داشت: بهترین اوقات برای نیایش به درگاه خداوند سحرهای ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به تاکیدات منابع دینی پیرامون دعا در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: اوج مناجات و نیایش انسان با خداوند در شبهای قدر رقم می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود به فعالیت ارزشمند قاریان، موذنین و مداحان اشاره کرد و گفت: برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر فعالیت در این زمینه باید قاریان و موذنین نیت خود را خالص گردانند.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: مسئله اذان، نیایش و مناجات از اموری است که اخلاص و دل پاک می طلبد.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از فرصت جوانی برای مناجات با پرودگار، یادآور شد: وقتی جوانان و نوجوانان به مناجات و راز و نیاز با خداوند می پردازند، خدای متعال به آنها افتخار می کند و مایه مباهات هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین به مسئله تواضع و فروتنی در هنگام راز و نیاز با خداوند متعال اشاره کرد و گفت: دعا با حالت تکبر موثر نیست و باید با حالت خضوع و خشوع در مقابل خداوند ایستاد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه بهترین راه برای تزکیه نفس مناجات است، افزود: مناجات و دعا زنگار گناه را از دل انسان می زداید و انسان را پاک می گرداند.

وی با بیان اینکه دعا و مناجات سبب تقویت روحیه و امیدبخش در زندگی است، ادامه داد: دعا و مناجات همنوا شدن با امام سجاد(ع) و امیر مومنان(ع) است و از این رو باعث تقویت روح ولایت پذیری در انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین به ادعیه سفارش شده در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: دعای کمیل، دعای ابوحمزه ثمالی و ... از مضامین و معارف عالی و غنی برخوردار هستند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این دعاها روح توحید را در دل انسان تقویت می کند، تصریح کرد: به جوانان فعال در این زمینه توصیه می کنم مناجات هایی را انتخاب کنند که مستند هستند.

کد خبر 1386510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha