۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۳۱

یاراحمدی:

صید میگو در بوشهر ممنوع شود

صید میگو در بوشهر ممنوع شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر خواستار ممنوعیت یک یا دو سال صید میگو جهت حفظ ذخایر این آبزی با ارزش شیلاتی در استان شد.

اردشیر یاراحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از 10 مرداد ابتدای فصل برداشت میگو در استان بوشهر تاکنون 525 تن این آبزی با ارزش شیلاتی در استان بوشهر صید شده که شش درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی علت روند رو به کاهش صید آلودگی های صنعتی، خشکسالی و صید خارج از فصل عنوان کرد و اظهارداشت: پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر نیز پیش از آغاز فصل صید میزان ذخایر میگو را در استان یک هزارو 455 تن یعنی 35 درصد کمتر از سال گذشته اعلام کرده بود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه شش هزار صیاد استان با 11 فروند کشتی ، 480 فروند لنج و هزار فروند قایق در کار صید میگو مشارکت دارند، گفت: پارسال 706 تن میگو صید شد که نسبت به سال قبل از آن 45 درصد کاهش داشته است.

یاراحمدی مشارکت دستگاه های اجرایی برای نظارت بیشتر بر فعالیت شناورها، جلوگیری از صید غیر مجاز، ممانعت از صید در غیر فصل نیز ازجمله راهکارهای حفظ ذخایر میگوی خلیج فارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه صید میگو در آبهای ساحلی استان ازحد فاصل بندر دیلم در شمال استان تا بندر دیر در جنوب استان صورت می گیرد، یادآور شد: میگوی موجود در آبهای ساحلی استان از گونه ببری سبز است که از بهترین گونه های میگوی خلیج فارس بشمار می رود.

کد خبر 1387952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha