۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۴۷

وحیدی:

خودکفایی صنایع دفاعی دستاورد اندیشه دفاعی امام خمینی(ره) است

خودکفایی صنایع دفاعی دستاورد اندیشه دفاعی امام خمینی(ره) است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تاکید بر خودکفایی صنایع دفاعی و عدم هر گونه وابستگی به بیگانگان در این زمینه، فرمان تاریخی حضرت امام برای شکستن حصر آبادان و تعیین استراتژی دفاع همه‌جانبه نشان از عمق اندیشه دفاعی حضرت امام خمینی(ره) برای مهار تهدیدات و حفظ و افزایش اقتدار ملی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی سردار احمد وحیدی وزیر دفاع به همراه معاونین، مدیران ارشد، کارکنان و بسیجیان وزارت دفاع صبح امروز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، با ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای انقلاب و وزرای دفاع شهید، با آرمانهای امام(ره) و شهیدان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم سردار احمد وحیدی طی سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت امام گفت: ملت بزرگ و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اندیشه دفاعی حضرت امام، بزرگترین خطرات وتهدیداتی را که دشمنان علیه تمامیت ارضی کشور بکار گرفته بودند، خنثی کردند.
 
وزیر دفاع افزود: فرمان تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش بیست میلیونی، تاکید بر خودکفایی صنایع دفاعی و عدم هر گونه وابستگی به بیگانگان، در این زمینه، فرمان تاریخی برای نجات کردستان و پایان دادن به محاصره شهر پاوه، فرمان تاریخی حضرت امام برای شکستن حصر آبادان و تعیین استراتژی دفاع همه‌جانبه نشان از عمق اندیشه دفاعی حضرت امام خمینی (ره) برای مهار تهدیدات و حفظ و افزایش اقتدار ملی داشت.
 
سردار وحیدی، بهره‌مندی از منابع معنوی قدرت را از دیگر ویژگیهای حضرت امام برشمرد و گفت: او در سایة تعالیم نورانی اسلام و قرآن و تمسک عملی به سیره نبوی و علوی، جام جانها را از شراب شور و شعور و شهادت پر کرد و لب‌های بسته را با واژه تکبیر سرخ الله اکبر گشود و جهانیان را از قعر خرافه و خفتن تا بام آگاهی و برج بیداری رساند و جهان اسلام را به حرکت و جهاد فی سبیل الله علیه ظلم، فساد فراخواند.
 
وزیر دفاع با بیان اینکه ما مفتخریم که فرمانده و رهبرمان چنین شخصیت فرزانه و صالحی بود و مفتخریم که همچنان در خط ولایت، از فرماندهی مقتدرانه وصی شایسته‌اش حضرت آیت‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بهره‌مند هستیم، گفت: با توجه به این شرایط وزارت دفاع رسالت سنگین و خطیری برای دفاع از کشور و حریم دین و میهن دارد .
 
وزیر دفاع گفت: بحمدالله فرزندان معنوی خمینی و خامنه‌ای عزیز در وزارت دفاع با روحیه‌ای که از این دو شخصیت بزرگ الهام گرفته‌اند، با سلاح علم و ایمان، قله‌های فناوری پیچیده دفاعی را یکی پس از دیگری فتح می کنند و با پایداری در برابر تهدیدات، فشارها و تحریمها مکر دشمنان را به خودشان برگردانده‌اند.

سردار وحیدی تصریح کرد، امروز و در شب شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در جوار مرقد منور حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم، که همچنان مسیر و راه نورانی را امام راحل عظیم‌الشان برای ما ترسیم کرده‌اند، ادامه داده و اجازه نخواهیم داد دشمنان به این راه خلل وخسرانی وارد کنند.
 
سردار وحیدی با اشاره به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی گفت: چندین پروژه بسیار مهم دفاعی در حوزه موشکی، مهمات و دریایی روز سه‌شنبه در آئین ویژه‌ای که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، افتتاح خواهد شد و برگ دیگر به افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزوده خواهد شد و دشمنان خواهند دید که فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع پایدار و مقاوم چگونه تحریمهای آنان را به سخره گرفته‌اند.
 
کد خبر 1388852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha