۱ شهریور ۱۳۹۰، ۱۵:۲۷

کهوا:

قالیبافان بوشهری بیمه تامین اجتماعی می شوند

قالیبافان بوشهری بیمه تامین اجتماعی می شوند

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان بازرگانی بوشهر از بیمه شدن قالیبافان بوشهری خبر داد و گفت: در همین راستا بیش از 800 نفر از قالیبافان این استان شناسایی و به شعب تامین اجتماعی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امین کهوا بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با برنامه ریزی سازمان بازرگانی در جهت حمایت از بافندگان فرش دستباف تاکنون 807 نفر از قالیبافان واجد شرایط جهت بهره مندی از مزایای قانون بیمه قالیبافان و شاغلین صنایع دستی شناسه دار به شعب تامین اجتماعی معرفی و بیمه شدند.

وی اضافه کرد: در مجموع از این تعداد 419 نفر متقاضی تبدیل وضعیت وتعداد 388 نفر متقاضی جدید هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان بازرگانی بوشهر بیان کرد: در سال گذشته با اختصاص مبلغ 273 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تخصیصی استان، آموزش دوره های به بافی فرش به قالیبافان استان بوشهر آغاز شد.

کهوا با اشاره به شروع آموزش دوره های به بافی فرش به قالیبافان استان بوشهر در سال گذشته، گفت: با اختصاص اعتبارات لازم از محل اعتبارات تخصیصی مرکز ملی فرش ایران این دوره ها در سال جاری نیزدر مناطق روستایی وشهری استان بوشهر آغاز شده است.

وی تعداد فراگیران این دوره آموزشی را یک هزار و 200 نفر عنوان کرد و افزود: در دوره های سال جاری تعدادی از روستاهای کره بند، شول و سایر بخشهای استان حضور و بافندگان فرش آموزشهای لازم درخصوص آشنایی با مواد اولیه مرغوب، شناخت عیوب فرش، نحوه جلوگیری از به وجود آمدن عیوب و رفع آن، بهداشت فردی و کارگاه قالیبافی، حقوق اجتماعی و بیمه قالیبافان را فراخواهند گرفت.

کد خبر 1390269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha