۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۰:۲۸

خداقلی در گفتگو با مهر:

وضعیت خشکسالی در اصفهان نگران کننده است

وضعیت خشکسالی در اصفهان نگران کننده است

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر پایگاه مدیریت خشکسالی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: وضعیت سال آبی جاری در اصفهان بیانگر وجود شرایط نگران کننده خشکسالی در این استان است.

مرتضی خداقلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اصفهان در شرایط نسبتا بدی به لحاظ خشکسالی قرار دارد، افزود: مقایسه وضعیت سال آبی جاری از مهرماه سال گذشته تا ماه‌های منتهی به تیرماه 90 با سال جاری نشان می‌دهد که شرایطی نگران کننده در مورد وضعیت حال و آینده استان اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان، هفتمین استان درگیر با خشکسالی شدید در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: مطالعات انجام شده در زمینه وضعیت خشکسالی طی 10 ماه گذشته نشان می‌دهد که استان اصفهان هفتمین استان درگیر با خشکسالی در کشور بوده و وضعیت مطلوبی نداشته است.

مدیر پایگاه خشکسالی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به آمار اعلام شده تا پایان تیرماه سال جاری، تصریح کرد: هم‌اکنون خشکسالی بر تمامی استان اصفهان حاکم شده و متاسفانه به نسبت ماه‌های گذشته نیز شاهد بروز شرایط وخیم‌تری هستیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، استان اصفهان بعد از استانهایی نظیر یزد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سمنان و قم در رتبه هفتم استانهای کشور از نظر شدت خشکسالی در کشور جای گرفته است.

خداقلی در ارتباط با وضعیت خشکسالی در سطح استان اصفهان نیز بیان داشت: استان اصفهان در خردادماه سال جاری رتبه سیزدهم استانهای کشور در ارتباط با خشکسالی را به خود اختصاص داده بود اما در تیرماه با صعود شش پله‌ای به سمت وخیم‌تر شدن اوضاع، شرایط بدتری را در حوزه خشکسالی تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه با درنظرگیری تمامی جوانب، استان اصفهان هنوز به مرحله بحران در زمینه خشکسالی نرسیده است، ادامه داد: طی تیرماه سال جاری استان اصفهان شاهد خشکسالی با درجه‌های بسیار شدید، شدید، متوسط و خفیف بود اما اثری از ترسالی در استان مشاهده نشد.

کد خبر 1390606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha