۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۰:۲۹

محبی:

صید کوسه ماهیان در خلیج فارس ممنوع است

صید کوسه ماهیان در خلیج فارس ممنوع است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صید کوسه ماهیان درخلیج فارس ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز محبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: بیش از 30 گونه کوسه ماهی در آبهای خلیج فارس زندگی می کنند که از جمله آبزیان در معرض خطر هستند.

وی عنوان کرد: از حدود هفت سال قبل همگام با توصیه های جهانی و مصوبه جلسه کمیته مدیریت صید استان صید کوسه ماهیان در خلیج فارس ممنوع است و تنها به صورت صید ضمنی و ناخواسته در تور صیادان گرفتار می شود که صیادان استان توجیه شده اند تا کوسه های زنده را مجددا به دریا بازگردانند.

محبی اضافه کرد: صیادان استان با توجه به آموزشهای داده شده همکاری خوبی برای حفاظت از ذخایر این آبزی دارند و کوسه های گرفتار شده را به دریا باز می گردانند اما آن دسته از کوسه های صید شده که به خاطر فشار صید در تور ناتوان می شوند به ناچار به عنوان صید ضمنی از آنها استفاده می شود.

معاون صید شیلات استان گفت: سالانه حدود چهار هزار و 700 تن کوسه ماهی به عنوان صید غیر هدف صید می شود که معمولا از گونه های کوسه چانه سفید، باله سیاه، کوسه گربه، کوسه وحشی و سرچکشی می باشند که علاوه بر استفاده از گوشت آنها از باله آنها در مصارف پزشکی و از جگر برخی گونه ها در مصارف صنعتی و هم پزشکی استفاده می شود.

محبی تاکید کرد: یکی ازدلایل اینکه کوسه ماهیان در معرض خطر نابودی هستند بچه زا بودن آنهاست زیرا تکثیر این گونه از آبزیان مانند دیگر آبزیان که به صورت تخم ریزی تکثیر و بازسازی می شوند نبوده و همین محدودیت تولید مثل آنها را در معرض خطر قرار داده است.

کد خبر 1390635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha