۴ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۲۶

آرای هایدگر بررسی شد

آرای هایدگر بررسی شد

آرای مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی در قالب کتابی توسط تیموتی کلارک مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مارتین هایدگر یکی از معروفترین فیلسوفان قرن بیستم بود که با شیوه‌ای نوین به تأمل درباره وجود پرداخت.

از وی آثار بسیاری مشتمل بر نوشته‏ها، دروس، سخنرانیها، و یادداشتها منتشر شده است که بالغ بر 60 مجلد می‏شود. هستی و زمان، سرشت حقیقت، پرسش از تکنولوژی، نامه‌ای در باب اومانیسم، زمان و بودن و پایان فلسفه از جمله آثار او هستند.

این کتاب از سری کتابهای تفکر انتقادی انتشارات راتلج است که به بررسی آرای این فیلسوف تأثیرگذار آلمانی اختصاص دارد.

فلسفه هایدگر بر دیدگاههای بسیاری از فلاسفه بعد از او اثر گذاشت. هایدگر در کتاب "هستی و زمان" که معروفترین اثر اوست به نقد تاریخ فلسفه غرب که به تعبیر او همان تاریخ متافیزیک است، پرداخته و در پی طرح افکندن هستی‌شناسی تازه‌ای است که خود آن را هستی‌شناسی بنیادین می‌خواند. از نظر او تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از هستی است.
 
کلارک معتقد است که هستی و زمان یکی از مهمترین آثار فلسفی در تاریخ فلسفه به شمار می‌رود. او معتقد است که هایدگر با نوشتن این اثر و بعد از آن به عنوان یکی از مطرح ترین فیلسوفان معاصر جلوه گر شد.
 
آرای هایدگر توانست تأثیر زیادی بر ادبیات مدرن و نظریه فرهنگ بگذارد. اثر حاضر برای کسانی که خواهان آشنایی با اندیشه‌ها و مفاهیم به کار برده شده توسط او هستند مناسب است.
 
در این اثر مفاهیم و اصطلاحاتی چون محدودیتهای نظریه، تاریخ وجود، آبشخور اثر هنری و زبان از نظر هایدگر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
 
هایدگر از فیلسوفانی است که تأثیر زیادی بر نظریه انتقادی داشته است. دیدگاههای او درباره ادبیات، شعر و هنر در این اثر مورد توجه قرار گرفته‌اند.
 
این کتاب با عنوان "مارتین هایدگر" از سوی انتشارات راتلج منتشر شده است.
کد خبر 1391789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha