۴ شهریور ۱۳۹۰، ۱۷:۱۳

در روز قدس نمایان شد/

سایه وحشت بر سر صهیونیستها/ همبستگی جهانی با ملت فلسطین

سایه وحشت بر سر صهیونیستها/ همبستگی جهانی با ملت فلسطین

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: همزمان با برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم روزه دار ایران اسلامی در روز جهانی قدس، مناطق مختلف جهان از جنوب شرق تا جنوب غرب آسیا از شمال آفریقا تا اروپا و آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی و همبستگی با مردم فلسطین بود.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های خبری، مسلمانان مناطق مختلف جهان، روز جهانی قدس را گرامی داشتند، امروز همزمان با راهپیمایی میلیونی در شهرهای مختلف ایران اسلامی، فریاد مرگ بر اسرائیل در دیگر مناطق جهان طنین انداز شد و تظاهرات کنندگان در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا شعارهایی در حمایت از آزادی قدس و مسجدالاقصی و محکومیت جنایات و تجاوزات مستمر صهیونیستها ضد ملت فلسطین سر دادند.

تاکید مردم مصر بر قطع رابطه با اسرائیل همزمان با روز جهانی قدس

هزاران مصری امروز با گرامی داشتن روز جهانی قدس، همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

قاهره امروز شاهد برپایی تظاهرات و اعتراضات ضد صهیونیستی در روز جهانی قدس بود، مردم روزه دار مصر با تجمع در مقابل سفارت رژیم اسرائیل، خواستار قطع رابطه و اخراج سفیر این رژیم و قطع صادرات گاز به صهیونیستها  شدند. 

در میدان التحریر قاهره، چندین پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد تا مردم مصر با این کار عمق نفرت و انزجار خود را از غاصبان قدس و مخالفت قاطع خود را با ادامه رابطه میان مصر و رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی حسنی مبارک سازشکار مورد تاکید قرار دهند.

در این تظاهرات، شهروندان مصری تاکید می کردند معاهده کمپ دیوید یک معاهده غیر مردمی است و ما خواستار لغو آن هستیم، حتی این رژیم به این معاهده پایبند نبوده است.
 
علاء ماضی ابوالعزائم از شخصیتهای مصری، روز جهانی قدس را ابتکار ارزشمندی از سوی امام خمینی(ره) در همبستگی با مردم فلسطین دانست.

برگزاری روز جهانی قدس در تونس برای اولین بار

امسال برای اولین بار، مردم تونس به لطف سرنگونی رژیم مزدور و وابسته زین العابدین بن علی که در خدمت اشغالگران قدس و استکبار جهانی بود، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

تونسی ها که در زمان رژیم دیکتاتوری بن علی اجازه برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی نداشتند، در این روز همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام و جنایات غاصبان قدس را محکوم کردند.

تاکید مردم عراق بر ضرورت تبدیل روز جهانی قدس به عامل وحدت مسلمانان

امروز مناطق مختلف عراق به ویژه بغداد و الدیوانیه شاهد برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی با حضور قشرهای مختلف مردم و شخصیتهای مذهبی و سیاسی عراق بود، شرکت کنندگان در این تظاهرات، پرچمهای فلسطین را در دست داشتند و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شعار دادند.

به گزارش نهرین، استان الدیوانیه عراق امروز شاهد تظاهرات گسترده مردم بود که خیابانهای شهرهای مختلف این استان را فرا گرفت.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، بر ضرورت وحدت ملتهای اسلامی برای نجات قدس از چنگال صهیونیستهای غاصب تاکید کردند.

تظاهرات کنندگان تاکید کردند روز قدس باید عامل وحدت میان مسلمانان به ویژه در صحنه اسلامی که شاهد بهار آزادی و استقلال از سلطه استعماری است، باشد.

تظاهرات ضد آل خلیفه مردم بحرین به تظاهرات ضد صهیونیستی تبدیل شد

مردم بحرین هم اگر چه امروز نتوانستند به سبب اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، تظاهرات کنند، اما با این حال در تجمعات ضد صهیونیستی در مناطق مختلف، خشم و انزجار خود را از اشغالگران قدس ابراز داشتند، بحرینی ها در حمایت از مقاومت برای بازپس گیری مقدسات در فلسطین اشغالی شعار دادند.

مردم مسلمان بحرین با وجود حاکم بودن فضای وحشت و خفقان به سبب اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، تظاهرات ضد رژیم را به تظاهرات ضد صهیونیستی پیوند زدند و با در دست داشتن پرچمهای فلسطین، همبستگی خود را با مردم مظلوم این سرزمین اشغال شده اعلام و با تاکید بر آزادی فلسطین و قدس شریف، جنایات اشغالگران قدس را محکوم کردند.

سایه وحشت بر سر سران رژیم غاصب اسرائیل

همزمان با روز جهانی قدس، اشغالگران صهیونیست در اقدامی که نشان دهنده ترس و وحشت آنهاست، با هدف جلوگیری از برگزاری تظاهرات مردمی، تدابیر امنیتی شدیدی در مناطق اشغالی اتخاذ و محدودیتهای شدیدی را بر ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی اعمال کردند.

در مناطق اشغالی به ویژه در قلندیا، همزمان با روز جهانی قدس، جوانان فلسطینی با برپایی تجمعات ضد صهیونیستی با نظامیان اشغالگر درگیر شدند.

در حالی که 32 سال از نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) می گذرد، در شهر غزه هم مردم تحت محاصره فلسطین روزجهانی قدس را گرامی داشتند. این تظاهرات گسترده با حضور قشرهای مختلف مردم و گروههای مختلف در غزه برگزار شد و طی آن شرکت کنندگان با تاکید بر اهمیت روز قدس و تاثیرات آن بر مقاومت خواستار وحدت مسلمانان برای نجات قدس و مقدسات اسلامی شدند و از کشورهای عربی و اسلامی خواستند به مسئولیت خود در قبال مسئله فلسطین و قدس عمل کنند.

شخصیتهای مختلف فلسطینی در این باره تاکید کردند بزرگداشت روز جهانی قدس و مسئله فلسطین، حمایت معنوی در راستای تقویت مقاومت و ایستادگی مردم شهر قدس و فلسطین است.
 
تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دیگر مناطق فلسطینی و افزایش محدودیتها بر ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی، وحشت اشغالگران قدس از وحدت روزافزون ملتهای مسلمان منطقه و حمایت آنها از ملت فلسطین و مسجدالاقصی را نشان می دهد.

تظاهرات ضد صهیونیستی در جنوب شرق آسیا

مراسم روز جهانی قدس در مالزی و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار شد، در مالزی مردم ضمن ابراز همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین خواستار وحدت جهان اسلام برای رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران شدند.
 
گرامیداشت روز جهانی قدس در یمن
به مناسبت روز جهانی قدس، جوانان انقلاب تغییر یمن با برگزاری مراسمی، روز جهانی قدس را گرامی داشتند، در این چارچوب حزب دموکرات یمن، مراسم فرهنگی در میدان التغییر تحت عنوان "روز جهانی قدس، کرامت و آزادی راهی است که به قدس منجر می شود." برگزار کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم تاکید کردند مسئله قدس همچنان در صدر توجهات امت اسلام قرار دارد.

در میدان التغییر صنعا، نیز همزمان با روز جهانی قدس،  تظاهرات گسترده مردمی در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت جنایات صهیونیستها برگزار شد.
 
از سوی دیگر برخی از تشکلهای زنان یمن در مراسم و مناسبتهایی که برای بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار شد، شرکت کردند.
 
به گزارش مهر به نقل از العالم، گروه الحوثی در بیانیه ای در خصوص روز جهانی قدس اعلام کرد این مناسبت بار دیگر امید را به امت اسلام برایآزادی قدس شریف و قرار دادن مسئله فلسطین در صدر توجهات برگرداند.

گروه الحوثی این روز مهم را در شهرهای مختلف یمن گرامی داشت.

 برگزاری روز جهانی قدس در سوریه
  
همچنین در شهر دمشق نیز به مناسبت روز جهانی قدس، مراسمی در مرکز فرهنگی عربی برگزار شد، در این مراسم که سفیر جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان گروههای مبارز فلسطینی و هیئتی از حزب الله و چند سازمان جوانان سوریه حضور داشتند، شرکت کنندگان بر اهمیت روز جهانی قدس تاکید کردند و روابط سوریه و ایران را پیروزی مسئله فلسطین دانستند.

روز جهانی قدس امسال یک ویژگی مهم و اساسی دارد و آن گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی و مبارزات آنها برای رهایی از رژیمهایی است که در راستای خیانت به فلسطین و توطئه علیه قدس حرکت می کنند.

 برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی پیش چشم اشغالگران در جنوب لبنان

همزمان با روز جهانی قدس که قرار است حزب الله عصر امروز در مارون الرس نزدیک ترین نقطه لبنان به فلسطین اشغالی برگزار کند، ارتش رژیم اشغالگر قدس گشت زنی و همچنین پرواز جنگنده های خود در مرزها را تشدید کرد.

مناطق مختلف لبنان هم امروز شاهد برگزاری تجمعات ضد صهیونیستی در روز جهانی قدس بود و عصر امروز هم در منطقه مارون الرس در نزدیک مرز فلسطین اشغالی، مراسم باشکوه روز جهانی قدس با سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب  الله لبنان برگزار شود.
 
فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در شهرهای پاکستان در روز قدس

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تظاهرات در اسلام آباد و راولپندی پاکستان با حضور شخصیتهای برجسته پاکستانی در روز جهانی قدس و تاکید بر نقش امام خمینی(ره) در این مسئله برگزار شد، تظاهرات در راولپندی باشکوه تر از دیگر مناطق پاکستان برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

دیگر مناطق جهان از جمله ترکیه نیز شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در روز جهانی قدس در همبستگی با مردم فلسطین بود.

برگزاری روز جهانی قدس در اروپا و آمریکا

به گزارش مهر به نقل از پرس تی وی، قاره سبز و آمریکا هم امروز شاهد برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی بود، کشورهای مختلف اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد، اسپانیا، پرتغال و سوئیس، ایالتهای میشیگان، کالیفرنیا و نیویورک در آمریکا و شهر اتاوا در کانادا شاهد برگزاری مراسم روز جهانی قدس در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین بود.

با گسترش موج بیداری اسلامی و انزجار از توطئه و خیانت برخی سران عرب علیه مسئله فلسطین، روز جهانی قدس امسال در شرایط متفاوتی برگزار شده است و در سایه تحولات منطقه ای و بیداری اسلامی و مردمی در جهان عرب با سقوط برخی از سران عرب که در خط سازش و خیانت به ملت فلسطین قرار داشتند، امسال این روز پرشورتر و در سطحی گسترده تر برگزار شد که بی شک تحولات کنونی و موج بیداری اسلامی در میان ملتهای عرب و حمایت آنها از ملت فلسطین مرهون انقلاب اسلامی و درایت و تدبیر هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در نامیدن روزی به نام روز جهانی قدس است و مقام معظم رهبری نیز برگزاری هر چه باشکوه تر آن را سبب تقویت روحیه مردم فلسطین برای ادامه مبارزه و مقاومت تا آزادی کامل قدس و سرزمین فلسطین از چنگال صهیونیستهای غاصب دانسته اند.

گزارش : رضا مهری

کد خبر 1392560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha