۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۵۶

دولت هزینه درمان ایثارگران بازنشسته را پرداخت می‌کند

دولت هزینه درمان ایثارگران بازنشسته را پرداخت می‌کند

مجلس شورای اسلامی با طرحی دو فوریتی موافقت کرد که براساس آن دولت 100 درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان را همچون ایثارگران شاغل بر عهده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه بررسی طرح دو فوریتی اصلاح بند ب ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه را در دستور کار داشتند.

نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات مخالف و موافق با 151 رای موافق، 8 رای مخالف و 17 رای ممتنع به کلیت این طرح دو فوریتی رای مثبت دادند.

نمایندگان مجلس همچنین در بررسی جزئیات با 148 رای موافق، 6 رای مخالف و 13 رای ممتنع با ماده واحده این طرح موافقت کردند.

به گزارش مهر، بر اساس این مصوبه مجلس مقرر شد 100 درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکلف آنان به عهده دستگاه اجرایی و 100 درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران غیرشاغل و افراد تحت تکلف آنان به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

براساس تبصره این طرح دولت موظف شد اعتبار لازم برای اجرای این قانون را هر ساله در بودجه سنواتی پیش‌بینی و در اختیار دستگاه‌ها و صندوق های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد.

به گزارش مهر، پیش از این در قانون برنامه 5 ساله پنجم صرفاً مقرر شده بود 100 درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و افراد تحت تکفل آنان و همچنین هزینه‌های درمانی ایثارگران غیرشاغل و افراد تحت تکفل آنان از سوی دولت و بنیاد شهید پرداخت شود.

نمایندگان در این اصلاحیه ایثارگران بازنشسته را نیز مشمول دریافت هزینه‌های درمانی کردند.

در ادامه بررسی این طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس با پیشنهاد کوثری برای الحاق متنی به تبصره این طرح موافقت کردند.

براساس این مصوبه مقرر شد در سال 1390، 100 درصد هزینه درمان بازنشستگان غیرشاغل از ردیف اعتباری 131600 بنیاد شهید و امور ایثارگران (مربوط به خدمات درمان ایثارگران غیرشاغل) و ایثارگران سایر دستگاه‌ها از اعتبارات بیمه خدمات درمانی دستگاه‌ها پیش بینی و اضافه می‌شود.

نمایندگان با 133 رای موافق، 2 رای مخالف و 15 رای ممتنع با این پیشنهاد موافقت کردند.

کد خبر 1395185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha