۱۴ شهریور ۱۳۹۰، ۱۳:۰۸

حسین زاده:

18 درصد عسل کشور در خوی تولید می شود/ تولید 8500 تن عسل

18 درصد عسل کشور در خوی تولید می شود/ تولید 8500 تن عسل

خوی - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: 40 درصد عسل آذربایجان غربی و 18 درصد عسل کشور در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حسین زاده پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طی سال گذشته هشت هزار تن عسل در این شهرستان تولید شده که بر اساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی شامل 40 درصد مجموع تولید عسل استان و 18 درصد مجموع تولید عسل کشور است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از هشت هزار و 500 تن عسل در این شهرستان تولید شده و خوی، رتبه نخست تولید عسل را در کشور به خود اختصاص داده، بیان داشت: این میزان تولید عسل در مقایسه با سال قبل حدود 10 درصد افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به اینکه شهرستان خوی به سبب داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و 28 هزار هکتار مزارع آفتابگردان و کدو زمینه خوبی برای تولید عسل دارد، اظهار داشت: این شهرستان با 296 هزار کندوی زنبور عسل، 18 درصد مجموع محصول عسل کشور را تولید کرده و عسل این شهر از کیفیت و خلوص بالایی برخوردار است.

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه عسل موجود در هر کندوی مدرن این شهرستان حدود 23 کیلوگرم بوده که این میزان 3.5 برابر میانگین کشوری است، گفت: بزرگترین شرکت تعاونی زنبورداران کشور با بیش از سه هزار عضو در این شهرستان مشغول فعالیت بوده و این پدیده به عنوان مجموعه ای برای اشتغالزایی در خوی مورد توجه مسئولان قرار دارد.

کد خبر 1399784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha