۱۸ شهریور ۱۳۹۰، ۱۷:۴۴

با بی اعتنایی به مخالفتها؛

دولت ایتالیا طرح ریاضت اقتصادی را تصویب کرد

دولت ایتالیا طرح ریاضت اقتصادی را تصویب کرد

پارلمان ایتالیا با بی اعتنایی به مخالفت مردم با تدابیر ریاضت طلبانه دولت، با 165 رای موافق در برابر 141 رای مخالف این طرح را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، با وجود اعتراضات گسترده مردم ایتالیا به طرح ریاضت اقتصادی، مجلس سنا موافقت خود را با افزایش مبلغ بودجه طرح ریاضت اقتصادی از 45.5 میلیارد یورو به 52 میلیارد یورو اعلام کرد اما تحلیلگران مسائل اقتصادی بر این باورند که این طرح برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی کافی نیست.

دولت ایتالیا ادعا کرده است که با اجرای این طرح تا میزان 50 میلیارد یورو (70.3 میلیارد دلار) در هزینه ها صرفه جویی می شود و بودجه این کشور باید تا سال 2013 به حالت توازن برسد.

پارلمان ایتالیا در حالی طرح ریاضت اقتصادی را تصویب کرد که 15 شهریور ماه هزاران ایتالیایی یک اعتصاب عمومی را در اعتراض به این طرح دولت "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر این کشور و بیکاری در کشور برپا کردند.

گفته می شود این اعتصاب سبب اختلال در حرکت وسایل نقلیه عمومی از جمله قطار، اتوبوس و تعطیلی برخی از دفاتر دولتی و تعلیق پروازها شد. همچنین گزارشها حکایت از درگیری پلیس با معترضان در شهر میلان و پرتاب تخم مرغ به داخل بانکها دارد که نشانه نارضایتی مردم از بحران بدهی ایتالیا بود.

با توجه به بدهی های هنگفت ایتالیا و فلج شدن سیاسی حکومت و ناتوانی آن در غلبه بر بحران مالی می توان گفت این کشور در آستانه مبتلا شدن به ویروس خطرناک بحران یورو همانند یونان و پرتغال قرار دارد.

کد خبر 1403095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha