۲۰ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۳۰

گلپایگانی:

قرارداد ساخت پنج دستگاه نمودارگیری منعقد شد

قرارداد ساخت پنج دستگاه نمودارگیری منعقد شد

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از انعقاد قرارداد ساخت پنج دستگاه سیستم سطحی نمودارگیری با دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا گلپایگانی افزود: پیش از این نیز ساخت سه دستگاه سطحی نمودارگیری را با دانشگاه صنعتی شریف در دستور کار داشتیم که این دستگاه ها به مرحله تولید انبوه هم رسید.

وی تصریح کرد: وجود تحریمهای ضدایرانی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ویژه در صنعت حفاری موجب شده تا نیروهای متخصص داخلی موفق به بومی سازی بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری شوند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی به ارتباط نزدیک و مستمر شرکت ملی حفاری ایران با مراکز پژوهشی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این ارتباط می تواند زمینه ساخت قطعات و تجهیزات داخلی را فراهم کند که در این باره می توان به ارتباط با دانشگاه تهران و ساخت 10 دستگاه نمودارگیری از گل حفاری (Mudlogging) اشاره کرد.

وی از انجام آزمایش میدانی بسیار موفق سنسور MWD با دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده و به منظور توسعه و تولید انبوه این سنسور با دانشگاه شریف در حال مذاکره هستیم، افزون بر این در زمینه مشارکت با بخش پژوهش دانشگاه، ساخت سه دستگاه پمپ نیتروژن، یک دستگاه لوله مغزی سیار و یک دستگاه سیستم ثبت اطلاعات را نیز در دستور کار داریم.

گلپایگانی از تلاش شرکت ملی حفاری ایران برای دستیابی به دانش و فناوریهای پیشرفته و روزآمد خبر داد و گفت: دستیابی به ابزارهای پیشرفته حفاری جهت دار مانند سیستم هوشمند حفاری جهت دار (RSS)، دستگاه نمودار گیری در حین حفاری (LWD) و همچنین انجام فعالیت های حفاری در چاه های چند شاخه ای از جمله مواردی است که برای رسیدن به آنها برنامه ریزی های دقیقی انجام شده است.

وی به بومی سازی بسیاری از قطعات و تجهیزات صنعت حفاری از سوی سازندگان داخلی اشاره کرد و گفت: هم اکنون در زمینه بومی سازی تجهیزات حفاری اقدام های چشمگیری انجام شده است که از میان آنها می توان به ساخت ابزار نصب آویزه که با هماهنگی شرکت ملی حفاری ایران و بخش خصوصی انجام شده اشاره کرد.
کد خبر 1404584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha