۲۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۵۲

رقابت 121 شاعر عرب زبان در جشنواره شعر رضوی

رقابت 121 شاعر عرب زبان در جشنواره شعر رضوی

121 شاعر، 233 اثر با موضوع امام رضا (ع) را برای ارزیابی به دبیرخانه دومین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، استان‌های خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، قم و همدان بیشترین متقاضی شرکت در این جشنواره بوده و آثار ارزشمندی نیز ارایه کرده اند. همچنین 12 اثر نیز از شهرهای نجف و کربلا برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارائه شده است.

همچنین به دلیل ایجاد شرایط مناسب برای امکان داوری روی آثار از شاعران داخل کشور درخواست شده بیش از یک اثر برای شرکت دراین جشنواره ارسال کنند اما شاعران خارجی می‌توانند هر کدام یک اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

آثار رسیده به دبیرخانه در دو بخش اشعار کلاسیک (فصیح عربی) و اشعار عربی (محلی) است که عمدتا با موضوع سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات امام رضا(ع)، کرامت ها و فضیلت ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی سروده شده است.
همچنین کار داوری آثار هفته اول مهرماه به پایان می رسد و در مجموع هشت نفر با رای هیات داوران برگزیده شده و جوایز چون کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس دریافت می‌کنند.

یادآروی می‌شود سال گذشته در بخش اشعار عربی (محلی) هیچ یک از آثار شایسته تقدیر شناخته نشد که این مساله با انتقاد شاعران مواجه شد.

همچنین در مراسم پایانی جشنواره روزهای 12 و 13 مهرماه برگزار می‌شود و در بخش جنبی این جشنواره نیز همزمان با برگزاری نشست‌های شعرخوانی، از 15 مقاله پژوهشی ارایه شده به دبیرخانه، سه مقاله برگزیده معرفی می شود و سه نفر از برگزیدگان بخش‌های شعر کلاسیک و اشعار محلی به مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.
نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت (هفتم تا هفدهم مهرماه) در 31 استان کشور و بیش از 54 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

کد خبر 1406648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha