۲۹ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۰۴

برگزاری نمایشگاه "قرآن در آینه‌ هنر ایرانی" در قزاقستان

برگزاری نمایشگاه "قرآن در آینه‌ هنر ایرانی" در قزاقستان

نمایشگاه "قرآن در آینه هنر ایرانی" به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری کتابخانه ملی آکادمیک جمهوری قزاقستان 22 شهریور در این کتابخانه ‌افتتاح و تا اول مهر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه با حضور قربان صیفی سفیر کشورمان، معاون فرهنگ وزیر فرهنگ قزاقستان، مشاور وزیر امور خارجه، نمایندگانی از مجالس این کشور، برخی سفرای مقیم، رئیس بنیاد پشتیبانی از فرهنگ و معارف اسلامی قزاقستان، نماینده‌ مفتی مسجد نور آستانه و سراسقف اعظم کلیسای کاتولیک شهر آستانه افتتاح شد.

رزا سمی دولایوونا معاون فرهنگ وزارت فرهنگ قزاقستان گفت: ایران یکی از اولین کشورهایی است که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت.

وی افزود:هنرمندان ایرانی تا به امروز بدون دخل و تصرف آثار نقاشی، خوشنویسی، میناکاری و صنایع دستی را به ما رسانده‌اند. هنر سنتی مردم ایران نشانگر کل فرهنگ اسلامی است.

رزا سمی هدف از برگزاری نمایشگاه "قرآن در آینه هنر ایرانی" راگسترش همه جانبه علوم قرآنی دانست.

در این نمایشگاه 21 اثر از پرویز نظری، هنرمند مشبک و معرق‌کار (فلز)، 24 اثر از آقای ملایی هنرمند خوشنویس (نستعلیق و شکسته نستعلیق)، 29 اثر تذهیب و مینیار از رحیم چرخی، هنرمند تذهیب کار و 13 تابلو از آثار قرآنی موزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

بخش دیگر نمایشگاه به ترجمه‌های قران کریم به زبان‌های خارجی، کتاب‌های خوشنویسی قرآنی و آلبوم‌هایی به خط نستعلیق از هنرمندان معاصر اختصاص دارد.

از دیگر بخش‌های نمایشگاه، نرم‌افرارهای قرآنی تولید شده در جمهوری اسلامی ایران و نیز قرآن گویا است.

کد خبر 1412464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha