۲۹ شهریور ۱۳۹۰، ۱۷:۰۷

سنچولی:

دامنه معضلات اخلاقی با احیای امر به معروف و نهی از منکر کاهش می یابد

دامنه معضلات اخلاقی با احیای امر به معروف و نهی از منکر کاهش می یابد

زاهدان - خبرگزاری مهر: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: اگر همه دولت ‌ها و ملت ‌ها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ ریزی و تدبیر لازم را داشته باشند، دامنه معضلات و مفاسد اخلاقی و اجتماعی در دنیا به شدت کاهش می یابد.

موسی سنچولی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ ای همگانی است و نتایجی که از این دو فریضه عاید جوامع بشری می شود بسیار مثبت خواهد بود.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر منحصر به آیین اسلام نیست و اهمیت به آن نیز صرفا وظیفه مسلمانان نیست.

وی افزود: از آنجایی که عقل، فطرت و وجدان اخلاقی در همه انسان‌ ها با هر آیین و مذهبی که داشته باشند به خوبی ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را درک می‌ کند، طرح آن در سطح بین ‌المللی نیز مطلوب و لازم است.

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان بیان داشت: ضرورت این فریضه الهی پذیرش جوامع بشری و مجامع حق گرای بین ‌المللی را به همراه خواهد داشت ضمن اینکه انجام این حرکت، احکام مترقی و انسان ساز اسلام را به دنیا معرفی می ‌کند.

وی گفت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که قرآن کریم از امتی که به این دو موضوع اساسی اهمیت دهد به عنوان برترین امت ‌ها و امت ممتاز نام برده و چنین امتی را رستگار و سعادتمند می نامد.

وی افزود: مسلمان واقعی کسی است که به اصول دین اسلام معتقد باشد و بر طبق ایمان خود عمل کند که در این صورت زیربنا و روبنای دین او محکم خواهد شد.

سنچولی اظهار داشت: عنصر تکمیل کننده ایمان امر به معروف و نهی از منکر است که در زندگی مسلمان حقیقی جایگاه ویژه‌ ای دارد.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر را علاوه بر ابعاد دینی و شرعی یک امر مسلم عقلی است.

سنچولی افزود: این فریضه الهی در دین اسلام، تعبدی نیست بلکه اصرار به اهمیت این دو موضوع اساسی در حقیقت ارشاد به حکم عقل است.

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به مفاسد حاکم بر جوامع بشری از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بهترین راهکار اصلاح مفاسد جاری در همه مجامع انسانی نام برد.

وی گفت: گسترش نظارت همگانی برای اصلاح هر جامعه‌ ای امری ضروری است و وظیفه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نیز فراگیر کردن تذکر لسانی است.

کد خبر 1412898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha