۷ مهر ۱۳۹۰، ۱۵:۱۷

از سوی کاتب ایرانی قرآن؛

اولین قرآن دوخطی جهان به آیت الله سیستانی اهدا می‌شود

اولین قرآن دوخطی جهان به آیت الله سیستانی اهدا می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: اولین قرآن نوشته شده با دوخط مختلف به آیت الله علی سیستانی از مراجع تقلید شیعیان در نجف اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مراسمی که ظهر پنج شنبه در دفتر آیت الله سیستانی در قم برگزار شد اولین قرآن دو خطی جهان برای اهداء به آیت الله سیستانی به حجت الاسلام شهرستانی مسئول دفتر این مرجع تقلید در قم اهداشد.

سیداصغر موسویان کاتب این قرآن در حاشیه اهدای این قرآن به حجت الاسلام شهرستانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این قرآن در ابعاد ۴۲ در ۳۰ سانتی‌متر و با وزن ۱۵ کیلوگرم نوشته شده است.

وی اظهارداشت: قرآن مذکور طی دو سال و به دوخط نستعلیق و خط ترکیبی ثلث - نسخ با قلم فلزی کتابت شده‌ است.

استفاده از ۴ رنگ در نگارش قرآن

وی اضافه کرد: در کتابت این مصحف از چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و قرمز استفاده شده ‌است که به نوبه خود کاری کم نظیر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این قرآن در ۵۹۵ صفحه نوشته شده است اضافه کرد: هر صفحه از این قرآن مشتمل بر ۲۴ سطر است.

موسویان اظهارداشت: قرآن مزبور پس از رونمایی به تایید برخی از مراجع تقلید رسیده که هر کدام از آنان مرقومه‌‌ای را در ابتدای این مصحف شریف یادداشت فرموده ‌اند.

اهدای قرآن به شخصیتهای تراز اول کشور

موسویان با اشاره به اهدای این مصحف به شخصیتهای مختلف تصریح کرد: پنج مجلد از قرآن ‌های کتابت شده خدمت مقام معظم رهبری، یک جلد به حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، یک جلد خدمت ریاست مجلس خبرگان رهبریٰ و یک مجلد به رئیس جمهور اهداء شده ‌است.

گفتنی است این کاتب قرآن کار کتابت را از ۱۸ سالگی شروع کرده و به نیت ۱۴ معصوم قرار است ۱۴ بار قرآن کریم را نگارش کند.

همچنین موسویان در نامه‌ای به آیت الله سیستانی آورده است: این قرآن نهمین قرآنی است که از سوی اینجانب کتابت می‌شود و امیدوارم با دعای خیر حضرتعالی این کلام الهی شفیع حقیر در روز رستاخیز باشد.

کد خبر 1420067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha