۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۰۳

"موسوعه معارف الکتاب و السنه" رونمایی می‌شود

"موسوعه معارف الکتاب و السنه" رونمایی می‌شود

آیت الله ری شهری از رونمایی مهمترین اثر پژوهشی مؤسسه دارالحدیث به نام "موسوعه معارف الکتاب و السنه" در روز پنجشنبه 14 مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ری شهری گفت: این اثر گرانسنگ که در دهه کرامت رونمایی می شود  در واقع مهمترین اثر پژوهشی و علمی موسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث از ابتدای تاسیس تا کنون به شمار می رود.

وی افزود: این دانشنامه شامل حرف الف و ب احادیث است و در 10 جلد عربی و 16جلد عربی- فارسی تدوین و آماده شده است و پیش بینی می شود که تعداد مجلدات به صد جلد برسد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) همچنین بیان داشت: این اثر به نوعی مادر این موسسه به شمار می رود به گونه ای که هدف اساسی از تشکیل این موسسه به صورت غیر رسمی در سال 66 با کمک امام (ره) نگارش و تالیف این دانشنامه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه به صورت رسمی از سال 74 و با پیام مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرد، ابراز داشت: امیدواریم تا اوایل سال آینده دانشکده به دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشکده نیز به پژوهشگاه ارتقا پیدا می کند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: از ابتدای شکل گیری دانشکده، رشته های مختلفی در آن ایجاد شده و در حال حاضر نیز این دانشکده ، دارای 317 دانشجوی حضوری و 3227 دانشجوی غیر حضوری است.

مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن و حدیث ، پنجشنبه 14 مهرماه با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، در تالار علامه مجلسی موسسه دارالحدیث برگزار می شود.
کد خبر 1420864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha