۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۱۶

منتظری:

ویژه برنامه کاروان حسینی در 10 شهر گلستان اجرا می شود

ویژه برنامه کاروان حسینی در 10 شهر گلستان اجرا می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از اجرای ویژه برنامه ماه محرم با عنوان کاروان حسینی در 10 شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا منتظری صبح سه شنبه در نشست مدیران دستگاه های فرهنگی استان،‌ ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد سراسر سرور امام رضا(ع) گفت: امروز کرسی های نظریه پردازی در اروپا و آمریکا به شکل جدی مبارزه با فرهنگ شهادت طلبی و فرهنگ عاشورا را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی افزود: فرهنگ حسینی، فرهنگی است که از سالیان دور به نسل امروز منتقل شده و ما باید جوانان را دریابیم و برنامه های ویژه ای با محوریت این نسل تدوین کنیم.
 
منتظری حرکت کاروان حسینی را برگرفته از کاروان نور بیان کرد و اظهار داشت: حرکت این کاروان در شهرهای استان گلستان و در نیمه دوم ماه محرم با محوریت جوانان و با اجتماع عظیم و ترکیبی از اعضای جوانان سازمان هلال احمر، سازمان دانش آموزی، دانشگاهیان، آموزش و پرورش، هیئت مذهبی، تشکل ها، ورزشکاران، انجمن های ادبی، هنرمندان و بسیجیان در 10 شهر استان و به منظور، آشنایی بیشتر این جامعه با معارف عزت آفرین و سعادت بخش حماسه حسینی و تقویت باورهای دینی و تعمیق بینش مذهبی نسل جوان برگزار می شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، محوریت این برنامه را کاری ترکیبی با جاذبه های معنوی به جهت تقویت کار و به منظور بهره بری کافی جوانان عنوان کرد و افزود: امروز دشمنان تلاش می کنند با شیوه های مسموم، جوانان را به سوی خود بکشانند و این حرکت سبب می شود فرهنگ دینی در تمام حوزه ها به طور نا محسوس و غیر مستقیم ترویج پیدا کند.
 
قرائت اشعار عاشورایی شاعران، مدیحه سرایی و نوحه خوانی، سخنرانی، نمایشگاه تجسمی و خوشنویسی، روایات نمایشی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه کتاب و تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینیه ها،‌ از عناوین این برنامه معنوی است.
کد خبر 1423873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha