۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۲۲:۰۵

آزادی:

60 هزار همدانی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند

60 هزار همدانی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند

همدان - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: امسال بازدید از مناطق عملیاتی جنوب برای 60 هزار زائر همدانی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا آزادی بعد از ظهر سه شنبه در همایش طلاب، روحانیون، مدیران حوزه‌های علمیه و راویان و مداحان اردوهای راهیان نور استان همدان افزود: از این تعداد 23 هزار نفر دانش‌آموز پسر و دختر مقطع دوم متوسطه هستند.

وی با بیان اینکه اعزام نخستین کاروان اردوهای راهیان نور استان همدان از 16 مهرماه جاری آغاز می شود، گفت: برای اجرای بهتر این عملیات بزرگ فرهنگی باید سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته و هویت فرهنگی آن بر بخش سخت افزاری آن غلبه کند.

آزادی با تاکید بر اینکه باید اهداف این حرکت مقدس در نظر گرفته شده تا تبدیل به یک سفر سیاحتی نشود، گفت: باید روایتگری را در مرحله اول در مبانی دین، قرآن و نهج‌البلاغه جستجو کرد.

باید حقایق را با هنرمندی و زیبایی برای مخاطبان بازگو کرد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه باید حقایق را با هنرمندی و زیبایی برای مخاطبان بازگو کرد، گفت: روحانیون، راویان و مداحان کاروان‌ها باید برای انجام بهتر وظیفه خود طرح و برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه روایتگری یک فن و مهارت است، افزود: راوی کسی است که فقط برای رضای خدا با انگیزه و با علم کافی و با تسلط بر فن روایتگری این کار را انجام می‌دهد.

آزادی عنوان با بیان اینکه راوی باید مخاطب خود را بشناسد، گفت: با توجه به اینکه در این مرحله از اعزام مخاطبان دانش‌آموز هستند باید جنس روایت متناسب با سن و روحیه آنان باشد.

وی تاکید کرد: باید محتوای روایتگری از جمله دفاع مقدس، شهدا وسایر موارد متناسب با فضا و بستری که دانش‌آموز و مخاطب در آن قرار دارد بیان شود و متناسب با آن فضا، مطلب انتخاب و بیان گردد.

آزادی در خصوص روش‌های روایتگری نیز گفت: روش اخلاقی، عرفانی، قرآنی، روایی، تحلیلی، عقلی، تاریخی، ادبی، هنری، عاطفی و احساسی از جمله روش‌های روایتگری هستند که می‌توان از آنها برای بیان مطالب استفاده کرد.

روایتگر باید به سرعت موضوع را به مخاطب منتقل کند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: باید روش‌های انتخاب شده به گونه‌ای باشد که مخاطب را به سرعت به موضوع مورد بحث برگرداند.

مسئول بسیج مداحان و سرپرست مرکز حفظ آثار دفاع مقدس بسیج سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: دفاع مقدس از بزرگ‌ ترین مفاخر آزادگان جهان است و موج بیداری اسلامی متأثر از همین فخری است که برای جهان اسلام ایجاد شده است.

محسن امیری افزود: باید در کاروان‌های اردوهای راهیان نور سیره ائمه(ع) امام و رهبری بررسی و تحلیل شود.

وی گفت: ایجاد حوزه تبادل فرهنگی با حفظ هویت دینی فرهنگی، تبیین استراتژی دفاع مقدس و ارائه حالات شهدا در شرایط مختلف، حفظ انگیزه جوانان نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت از جمله موضوعاتی است که باید روحانیون و راویان در نظر داشته باشند.

کد خبر 1424646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha