۱۳ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۹

برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت بزرگداشت ولادت امام رضا(ع)

برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت بزرگداشت ولادت امام رضا(ع)

معاون شهرداری تهران برنامه‌ها و فعالیت های مجموعه مدیریت شهری را به مناسبت فرارسیدن ولادت امام رضا(ع) اعلام کرد و گفت: برخورداری از نشاط و شادی دینی از الزامات محتوایی این فعالیتها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدهادی ایازی با اشاره به جزئیات برنامه های دهه کرامت و ویژه برنامه های بزرگداشت ولادت امام رضا(ع) گفت: به مناسبت فرارسیدن روز اول ذی القعده مصادف با روز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز یازدهم ذی القعده مصادف با روز تولد امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که دهه کرامت نامیده می شود شهرداری تهران اجرای ویژه برنامه هایی را با هدف نشر و گسترش فرهنگ منور رضوی در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری با رویکرد گسترش فعالیت های فرهنگی، مذهبی مرتبط با سیره و سنت ائمه معصومین(ع) و شکر گذاری به جهت افتخار میزبانی ایران اسلامی از وجود مقدس امام رضا(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) و نیز ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان با برگزاری مراسم و مناسبتهای مذهبی طراحی و پیش بینی کرده است.

مردمی بودن مراسم محور الزامات محتوایی برنامه ها

ایازی مردمی بودن جشن های دهه کرامت و افزایش مشارکت های شهروندی در برگزاری مراسم را وجه تمایز برنامه های امسال قلمداد کرد و افزود: تاکید بر جنبه مردمی جشن های دهه کرامت، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با تاکید بر سیره عملی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تقویت مهارت های زندگی با محوریت جنبه های زیبایی سیره و سنت رضوی و نیز معرفی و تبلیغ روز ششم ذی القعده به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) از جمله الزامات محتوایی ویژه برنامه های مدیریت شهری به شمار می روند.

وی با اشاره به ضرورت وجود نشاط و شادی دینی در برنامه های ویژه گرامیداشت ولادت اهل بیت(ع) گفت: در اجرای برنامه های فوق بر وجود نشاط و شادی دینی تاکید شده است و ویژه برنامه های شهرداری تهران در تعامل با مساجد، گروه های مردمی، شورایاری ها و هیات های مذهبی برگزار می شوند.

برگزاری جشن های سراسری دهه کرامت تحت عنوان "مهر هشتم"

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نام گذاری جشن های سراسری دهه کرامت تحت عنوان " مهر هشتم" خبر داد و افزود: برگزاری جشن های سراسری دهه کرامت تحت عنوان " مهر هشتم" در 220 مسجد و 220 بوستان شهر تهران در طول این دهه، هویت بخشی به سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت های تبلیغی از پرتابل، بیلبوردها و عرشه های پل با محوریت جملات و حکمت های رضوی از برنامه های مدیریت فرهنگی شهر در این ایام به شمار می آیند.

برپایی 22 نمایشگاه عکس باعنوان کرامت کریمان

ایازی گفت: برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی و هنرهای تجسمی با محوریت امام هشتم، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت شاهچراغ(ع) همچنین برگزاری تور کرامت ویژه بازدید از امامزادگان شهر تهران و 22 نمایشگاه عکس با عنوان کرامت کریمان از جمله برنامه های پیش بینی شده دراین ایام است.

انتشار کتاب نفیس امام رضا(ع)

وی با اشاره به دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری در دهه کرامت افزود: کتاب نفیس امام رضا(ع) با مضمون چهل روایت کوتاه، چهل داستان کوتاه از زندگی پربرکت آن امام همام و نیز چهل عکس فاخر از حرم مطهر نیز در این ایام منتشر و توزیع خواهدشد همچنین به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی برای مخاطب جوانان و نوجوانان فلش کارت های رضوی به مرحله تولید و توزیع رسیده است.

برگزاری جشن سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی

معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشن سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی در تهران خبر داد و گفت: ویژه برنامه سایه خورشید که با حضور خادمان حرم رضوی در شهر تهران و به مدت پنج شب برگزار می شود به همراه برگزاری جشن عبودیت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی جهت دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند از جمله مهمترین برنامه های مدیریت شهری دراین ایام محسوب می شوند.

کد خبر 1424899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha