۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۱۳:۳۱

محمدی در گفتگو با مهر:

سرقت به عنف در خراسان شمالی 45 درصد کاهش یافت

سرقت به عنف در خراسان شمالی 45 درصد کاهش یافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کاهش 45 درصد سرقت به عنف در شش ماه نخست سال جاری در خراسان شمالی خبر داد.

سرهنگ صفوه الله امام وردی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کاهش وقوع جرم در استان اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری وقوع جرم در استان خراسان شمالی 15 درصد کاهش یافته است.

وی خراسان شمالی را از جمله استانهای امن کشور در بحث جرایم خشن عنوان کرد و تصریح کرد: در خراسان شمالی حداقل جرایم خشن رخ می دهد و استان در ردیف استان هایی قرار دارد که حداقل جرایم خشن در آن اتفاق می افتد.

وی به کاهش 45 درصدی در سرقت به عنف، کاهش 40 درصدی در مسائل امنیتی و آدم ربایی و کاهش 39 درصدی در سرقت به منزل، مغازه، موتورسیکلت و خودرو در استان اشاره کرد و افزود: طی همین مدت سرقت های جزئی نظیر وسایل داخل اتومبیل، قطعات خودرو و جیب بری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

سرهنگ محمدی به قتل های رخ داده طی شش ماه اخیر نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان 16 فقره قتل رخ داده است که تمام قتل های صورت گرفته به طور 100 درصد در استان کشف شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان در بخشی دیگر از گزاراشات خود به افزایش دو درصدی تماس های مردمی با پلیس 110 استان طی شش ماه اخیر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رضایت مندی مردم و حضور پلیس طی تماس های صورت گرفته 26 درصد افزایش داشته است.

وی میانگین حضور پلیس در تماسهای عملیاتی شده را هشت دقیقه و 30 ثانیه و میانگین حضور پلیس راهوار استان را 9 دقیقه عنوان کرد.

سرهنگ محمدی به کاهش 14 درصدی  شکایتهای مردمی از عملکرد پلیس استان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون انتقاد مردم از پلیس استان 18 درصد کاهش و تقدیر های مردمی از عملکرد پلیس استان 12 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 1428181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha