۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۱۰:۳۹

خدائیان تاکید کرد:

لزوم تدوین برنامه اجرایی مبارزه با جرائم اقتصادی

لزوم تدوین برنامه اجرایی مبارزه با جرائم اقتصادی

شیراز - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان فارس بر تدوین برنامه اجرایی مبارزه با جرائم اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان در جمع مسئولان قضایی استان فارس با بیان اینکه نیاز بهبود وضعیت زندانهای استان امری غیر قابل انکار است، گفت: مسئولان استان در رأس آنها امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس از نزدیک وضعیت زندانها به خصوص زندان مرکزی شیراز را مشاهده و با مشکلات زندانیان آشنا شده اند.

وی بازدید ها را در مرتفع شدن مسائل مبتلا به زندان مهم و ارشمند دانست.

خدائیان در ادامه از مسئولان زندان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به پیگیری امور زندان و احداث ساختمان جدید در محلی مناسب برای زندان مرکزی فارس اقدام کنند.

رئیس شورای قضایی فارس گفت: امروز که اولویتهای کاری دستگاه قضایی اجرای سریع احکام درچارچوب قوانین و مقررات است، احکام قطعی که روند اجرایی شدن را طی کرده اند به زودی در استان اجرا شود.

وی بیان کرد: در راستای افزایش رضایتمندی افراد و احقاق حقوق و برقراری امنیت دادگستری فارس با تمام توان و نیروهای خود اقدام می کند.

در ادامه این نشست وی در راستای جلوگیری از تخلفات و هرگونه سوء استفاده های سودجویان، از راه اندازی سیستم مکانیزه ای بین زندان و محاکم خبر داد و گفت: با این سیستم ایمن ارسال نامه ها از جمله نامه آزادی زندانیان و اوقات رسیدگی وانجام خواهد شد.

خدائیان ظرفیتهای موجود رادر جهت تسریع در عمل و دقت و امنیت بیش از پیش را فرصتی مناسب برای افزایش رضایتمندی مردم بر شمرد.

در این نشست عبودی رئیس سازمان بازرسی فارس ضمن سخنانی بیان داشت: با توجه به اینکه نظارت دستگاه قضایی در امور جامعه امری انکار ناپذیر و از وظایف ذاتی دستگاه قضایی نیز به حساب می آید ضروری است شاخصه های نظارت دستگاه قضایی تقویت شود و مسئولان دستگاههای دولتی روحیه نظارت درون دستگاهی را تقویت کنند. در همین راستا رئیس کل دادگستری استان از رسیدگی پرونده های قضایی طرح شده توسط سازمان بازرسی در شعب ویژه خبر داد و گفت: این شعب به صورت تخصصی و در وقت فوق العاده پرونده ها را رسیدگی تا حصول نتیجه با دقت پیگیری می کنند.

از دیگر مواردی که نشست شورای مسئولان قضایی استان مورد تأکید رئیس شورای قضایی استان قرار گرفت تدوین برنامه اجرایی مبارزه با جرائم اقتصادی و تشکیل کارگروهی با همین عنوان درفارس بود.

خدائیان ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل این کارگروه عملکرد کارگروه را در جهت پیشگیری از سوء استفاده های اشخاص حقیقی و حقوقی از بیت المال و منابع استان برشمرد و گفت: امید است با تدوین برنامه و عملیاتی شدن این دستور العمل از تشکیل پرونده های قضایی که موجب اتلاف وقت و سرمایه افراد و دستگاه قضایی پیشگیری شود.

کد خبر 1430940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha