۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۱۷:۱۴

فرصتی یک ماهه برای مکه اولی‌ها

فرصتی یک ماهه برای مکه اولی‌ها

دومین شماره نشریه "زائر" ویژه زائران ایرانی حج تمتع 90 امروز چهارشنبه منتشر و در اختیار زائران ایرانی در هتلهای محل اسکان آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حج، برنامه جهانی اسلام، نسل بشر از صفا تا مروه، حاجی اخم نکن، اخلاق سفر، حج ابراهیمی ار نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ، اخبار کوتاه از حج و زیارت و اخباری از مکه و مدینه از عناوین دومین شماره نشریه زائر است.

در بخشی از مطلب تیتر اول این نشریه "فرصتی یک ماهه برای مکه اولی‌ها" آمده است: مجموع زائرانی که تا سه شنبه شب وارد مکه شده اند، به 11 هزار و 200 نفر رسیده است. همه این زائران ایرانی حج تمتع خود را انجام داده اند. با وجود اینکه علاوه بر زائران ایرانی، عده ای از زائران سایر کشورها از جمله پاکستان، هند، مصر، ترکیه و چند کشور دیگر نیز وارد مکه مکرمه شده اند.

در این میان، هنوز مسجدالحرام، آن ازدحام و تراکم موسم تمتع را به خود نگرفته است. زائرانی که از این روزها وارد مکه مکرمه شده اند، باید حدود یک ماه دیگر یعنی تا رسیدن ایام تشریق در این حریم امن الهی اقامت داشته باشند.

زائران به ویژه مسن ترها از این اتفاق ابراز خرسندی می کنند و معتقدند افزایش تعداد روزهای اقامت شان در مکه مکرمه و سعادت زیارت بیشتر مسجدالحرام، توفیقی بوده که خداوند متعال در این سن به آنها عطا کرده است.
 
بعثه مقام معظم رهبری نیز در کنار برنامه های فرهنگی و معرفتی که برای زائران بیت الله الحرام تدارک می بیند، با توجه به طولانی بودن اقامت عده ای از زائران بیت الله الحرام در مکه مکرمه، برنامه ریزی هایی برای پربارتر شدن این حضور معنوی در نظر گرفته است که جلسات انس با قرآن از مهمترین آنها است. بازید از غار ثور و غار حرا نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
  
نشریه "زائر" در موسم  حج همه روزه توسط بعثه مقام معظم رهبری منتشر و در اختیار زائران ایرانی قرار می گیرد.
 
کد خبر 1431532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha