۲۱ مهر ۱۳۹۰، ۱۵:۵۴

پورمعین:

ترویج فرهنگ قرآنی راه شکست دشمن در جنگ نرم است

ترویج فرهنگ قرآنی راه شکست دشمن در جنگ نرم است

اراک - خبرگزاری مهر: مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه راه شکست دشمن در جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا پورمعین ظهر پنجشنبه در همایش بزرگ قرآن، تبلیغ و ترویج کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: حرکت در مسیر قرآن تنها راه نجات جوامع اسلامی است و آنچه امروز دربیداری اسلامی شاهد تحقق آن هستیم چیزی نیست جز وعده های قرآن درباره پیروزی حق علیه باطل  و تداوم این پیروزی در گرو عمل به فرامین قرآن است.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش مسئولان عرصه فرهنگ و قرآن در جامعه اسلامی ایران بیان داشت: اگر خواهان تداوم عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی هستیم باید به ترویج فرهنگ قرآن و تقویت آموزه های این کتاب بزرگ در جامعه بیش از پیش همت گماریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمن از هیچ تلاشی در راستای ضربه زدن به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی فرو گذار نبوده و در مسیر تحقق اهدافش همواره تلاش می کند تا ضربات مهلکی بر باورهای اعتقادی ملت ایران وارد کند.

پورمعین گفت: در شرایطی که با سرمایه گذاری دولت آمریکا سالانه چهار هزار فیلم علیه دین مبین اسلام تهیه و اکران می شود باید با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی به تقویت باورهای دینی و اعتقادات فرهنگی در حوزه ساخت فیلم و انیمیشن قرآنی همت گماریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش از قرآن به عنوان کتاب هدایت مسلمین یاد کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرانی از سنین پایه باید در دستور کار مسئولین فرهنگی کشور و استان قرار بگیرد.

مصطفی مشایخی ادامه داد: باید با استفاده از ابزار نوین آموزشی به ارائه آموزه های قرآنی در بین کودکان و نوجوانان بپردازیم.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ما باید از طریق قصه، تمثیل، شعر و .... با مبانی قرآن آشنا شوند.

در پایان این همایش از برگزیدگان طرح تفسیر کوتاه، طرح قرآنی 1445، شرکت کنندگان در طرح سی روز - سی نور، تلاوت نور و جشنواره قرآنی مدهامتان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اهدا لوح و هدایایی تقدیرشد.

کد خبر 1432198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha