۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۹:۱۶

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال/

واعظی: کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور دیجیتالی می‌شوند

واعظی: کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور دیجیتالی می‌شوند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دیجیتالی شدن کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: این پروژه بیش از یک سال است که آغاز شده و به زودی به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیر شورای فرهنگ عمومی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: مرکز رسانه‌های دیجیتال، با همت بلند و تلاش مضاعف در این حوزه توانسته است به خوبی با هجمه‌های غربی مبارزه کند.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی بیش از ۲هزار و۶۰۰ کتابخانه در سراسر کشور دارد. مشتریان اصلی این کتابخانه‌ها جوانان و نوجوانان اهل اندیشه و دقت هستند و این مجموعه توانسته با فضایی که امروز در بحث مطالعه شکل گرفته است، در دنیای سایبر به خوبی ارتباط و تعامل برقرار کند.

واعظی با اشاره به اینکه اهمیت مطالعه در فضای مجازی بسیار مشهود است، خاطرنشان کرد: نقش نهاد کتابخانه‌ها در این خصوص بسیار حساس و مهم است، چرا که باید بتواند با ساماندهی کمی و کیفی، مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به نرم‌افزار «نمایه نشریات» گفت: این نرم افزار 4 سال قبل، حدود 400 هزار مقاله را در اختیار اعضای کتابخانه‌ها قرار می‌داد. در آن زمان، این نمایه فقط در 20 درصد از کتابخانه‌های سراسر کشور وجود داشت. در سال جاری، در همه کتابخانه‌های سراسر کشور، بیش از یک میلیون و 200 هزار مقاله در دسترس استفاده‌کنندگان قرار گرفته است که دانشجویان، محققان، پژوهشگران، استادان و... می‌توانند از آن استفاده کنند.

واعظی گفت: با راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای که استقبال بسیار خوبی نیز از آن صورت گرفته است، توانسته‌ایم گام‌های مؤثری در این عرصه برداریم.

وی در پایان، از دیجیتالی شدن کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از یک سال است که این پروژه را شروع کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم تا پایان سال 100 هزار عنوان کتاب را در این کتابخانه‌های دیجیتالی عرضه کنیم.

کد خبر 1432953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha