۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۱۹:۳۶

هدایت‌خواه خبر داد:

دعوت از وزیر ارشاد برای حضور در جلسه غیر علنی مجلس

دعوت از وزیر ارشاد برای حضور در جلسه غیر علنی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هفته آینده کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستار هدایت‌خواه در گفتگو با خبرگزاری مجلس، در تشریح مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ابتدای جلسه به ارائه گزارش بازدید اعضاء کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اختصاص داشت و قرار شد نامه‌ای با امضای همه اعضاء کمیسیون فرهنگی برای تشکر از رشد کمی و کیفی این نمایشگاه ارسال شود.

نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح یک فوریتی نظارت بر صدا و سیما هم روز سه شنبه در صحن علنی مطرح می‌شود و در این طرح نحوه نظارت بر صدا و سیما و مدیریت این رسانه فراگیر بررسی خواهد شد.
 
وی در ادامه به طرح گلایه اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس از مدیران رسانه ملی پرداخت و افزود: ۲ سال از مطرح شدن طرح نظارت بر صدا و سیما می گذرد و برخی مدیران این سازمان تلاش بسیاری مبنی بر رد آن داشتند.
 
وی تصریح کرد: پس از بازنگری در قانون اساسی، قوانین مربوط به رسانه ملی تغییر نکرده و کمیسیون فرهنگی با این طرح دو فوریتی بحث نظارت بر صدا و سیما را اصلاح می کند.
 
هدایت‌ خواه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تحقق برنامه پنجم توسعه و ضرورت تهیه پیوست فرهنگی در طرح‌های اقتصادی کشور گفت: کمیسیون فرهنگی تصمیم دارد طی نامه‌ای از رییس جمهوری درخواست کند تا برای طرح‌های مهم، طبق قانون پیوست فرهنگی تهیه کند.
 
وی در تشریح سایر برنامه های کمیسیون فرهنگی در هفته جاری افزود: اعضاء کمیسیون فرهنگی برای دریافت پاسخ قانع کننده در مورد مسایل فرهنگی کشور، وزیر ارشاد را به کمیسیون دعوت کردند که وی هم در  نشست غیر علنی هفته آینده حضور پیدا می کند.
 
این نماینده مجلس در مورد ادامه بررسی طرح یک فوریتی شناسنامه دار شدن عتیقه و آثار فرهنگی کشور گفت: کمیسیون بررسی لازم را در این زمینه به کمیته تخصصی واگذار کرده که هنوز گزارش آن به دست اعضاء کمیسیون نرسیده و در آینده بررسی می شود.
 
این عضو کمیسون فرهنگی مجلس تصریح کرد: گزارش تحقیق و تفحص تربیت بدنی نیز در کمیسیون بررسی شد که مراحل اصلاح نهایی را طی می کند تا در حضور نمایندگان به رای گذاشته شود.
کد خبر 1435951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha