۲۷ مهر ۱۳۹۰، ۱۳:۱۶

مرکز علمی فرهنگی جامعه المصطفی در افغانستان افتتاح شد

مرکز علمی فرهنگی جامعه المصطفی در افغانستان افتتاح شد

قم - خبرگزاری مهر: مرکز علمی فرهنگی جامعه المصطفی(ص) افغانستان در کابل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مرکز علمی فرهنگی جامعه المصطفی(ص) افغانستان در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: افغانستان بیش از هر جای دیگر برای استفاده از داشته‌های علمی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مناسب است.
حجت الاسلام مصطفی محامی راه اندازی این مرکز را فرصتی برای بهره مندی علاقه مندان از خدمات علمی و فرهنگی برشمرد.

همچنین مشاور وزارت آموزش عالی افغانستان نیز در این مراسم در سخنانی ضمن قدردانی از بازگشایی این مرکز اعلام کرد: در هیچ جای دنیا کشورها به اندازه دو کشور افغانستان و ایران به همدیگر نزدیک نیستند.

سهم ایران در بازسازی فرهنگی افغانستان ارزنده است

سید عسکر موسوی سهم جمهوری اسلام ایران را در بازسازی فرهنگی افغانستان که با جمهوری اسلامی ایران مشترکات زیاد دارد، ارزنده خواند.

وی با بیان اینکه کمک‌های میلیاردی کشورهای خارجی به اندازه یک کنفرانس فرهنگی و علمی میان دو کشور همسایه ارزش ندارد، افزود: 99 درصد مواد آموزشی و منابع علمی فعلی افغانستان از جمهوری اسلامی ایران وارد این کشور می‌شود.

رئیس علمای شیعه افغانستان نیز با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران گفت: مراکز علمی مانند جامعه المصطفی(ص) در پویایی و باروری اندیشه جوانان افغان نقش موثری دارند.

آیت الله محمد آصف محسنی در باره فراگیری آموزش علوم و فنون روز تأکید کرد و گفت: هیچ دینی در جهان به اندازه اسلام در رابطه با آموزش و پرورش توجه نکرده است.

گفتنی است جامعه المصطفی (ص) یک مرکز علمی فرهنگی یادگار حضرت امام خمینی (ره) با پیشنیه گرانقدر دو سازمان بزرگ و بین المللی مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور است که با بهره گیری از اندوخته هزار ساله حوزه های علمیه و تجربه‌ها و فناوری‌های نوین بشری به دلیل نیازها و تقاضاهای فراوان مسلمانان جهان بویژه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأسیس شد.
 

کد خبر 1437542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha