۳۰ مهر ۱۳۹۰، ۸:۰۲

کارگر در گفتگو با مهر:

«نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» در پی بهبود تعاملات رسانه است

«نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» در پی بهبود تعاملات رسانه است

به گفته نویسنده کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات»، بررسی کاستی‌ها و ضعف‌هایی که امروزه در نوع تعامل رسانه‌ها با مخاطبان وجود دارد، باعث شکل‌گیری این کتاب شده است.

حمید کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وجود کاستی‌ها و ضعف‌هایی که امروزه در نوع تعامل رسانه‌ها با مخاطبان به چشم می‌آید، این گمان را تقویت می‌کند که برای دستیابی به وضعیت مطلوب رسانه‌ای به واکاوی مشکلات کنونی و ترسیم آینده‌ای متفاوت در این عرصه نیازمندیم.

وی ادامه داد: وجود چنین دغدغه‌ای موجب شد تا با بررسی و انگشت گذاردن بر برخی ضعف‌های کنونی، یادداشت‌هایی را برای بهبود نوع نگاه به رسانه‌ها و شیوه نگاه رسانه‌ها به مخاطبان بنویسم که این مجموعه یادداشت‌ها در کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» گردآوری شده است.

این نویسنده با اشاره به تجربه فعالیت خود در حوزه روابط عمومی افزود: نوع تعامل روابط عمومی در سازمان‌ها با رسانه‌ها نیز چالشی است که دشواری‌هایی را بر حوزه ارتباطات رسانه‌ای تحمیل می‌کند و تصحیح نگاه در این حوزه از ضروریاتی است که در کتاب به آن اشاره شده است.

کارگر همچنین گفت: روزنامه‌نگاران و فعالان حوزه رسانه در کشور ما با محدودیت‌ها و موانع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی گوناگونی روبه‌رو هستند که بازشناسی این موانع به رفع آنها کمک می‌کند و این مهم نیز در مجموعه یادداشت‌های این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

این کارشناس رسانه چگونگی پیاده کردن آموزه‌های ارتباطی و نظریه‌های ارتباط جمعی در وادی عمل را نیز دغدغه‌ای دانست که در کتابش به آن اشاره کرده است.

وی در پایان گفت: پیوند دادن تئوری و عمل در این حوزه نیز مانند بسیاری دیگر از عرصه‌های علمی در ایران چالشی جدی است.

کد خبر 1438123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha