۱ آبان ۱۳۹۰، ۱۱:۲۷

کاربردهای پلاسما در صنایع پزشکی و غذایی بررسی می شود

کاربردهای پلاسما در صنایع پزشکی و غذایی بررسی می شود

چهارمین دوره کارگاه های آموزشی بین المللی پلاسما با هدف آشنایی با پیشرفت های اخیر دانش و فناوری پلاسما و بومی سازی آن در صنعت در روزهای 5 و 6 آبان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهدی سهرابی - قائم مقام رئیس چهارمین دوره کارگاه های آموزشی بین المللی پلاسما در این باره گفت: در این گارگاه در خصوص "توکامک" (یکی از انواع رآکتورهای همجوشی هسته ای برای محصور سازی)، دستگاه های پلاسمای کانونی و روشهای آشکار سازی یون بحث و بررسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از کارگاه متخصصانی از کشورهای استرالیا، پاکستان، فرانسه، مالزی، مصر و آلمان حضور دارند، اظهار داشت: به این کارگاه آموزشی 90 مقاله ارسال شده است که از این تعداد 70 مقاله برای ارائه به صورت شفاهی و پوستر انتخاب شدند.
 
سهرابی به کاربردهای پلاسما اشاره کرد و ادامه داد: سیستم های پلاسما در صنایع پزشکی، غذایی، نساجی، خودروسازی، جوشکاری و برشکاری کاربرد دارد.
 
قائم مقام رئیس چهارمین دوره کارگاه های آموزشی بین المللی پلاسما، با بیان اینکه اولین دوره این کارگاه آموزشی در کشور مالزی برگزار شد، خاطر نشان کرد: دوره های دوم و سوم در کشورهای سنگاپور و چین برگزار شد و چهارمین دوره آن در  دانشگاه امیرکبیر در روزهای 5 و 6 آبان ماه برگزار می شود.
کد خبر 1440799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha