۱ آبان ۱۳۹۰، ۲۰:۱۴

با اختصاص ردیف اعتباری/

جنگل "فندقلو" در استان اردبیل احیا می شود

جنگل "فندقلو" در استان اردبیل احیا می شود

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور جنگل و پارکهای سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با اختصاص ردیف اعتباری مستقل در برنامه پنجم توسعه جنگل "فندقلو" در نمین و "اندبیل" در خلخال احیا و ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار بابایی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از مناطق جنگلی فندقلو نمین اظهار داشت: در همین راستا اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای تولید نهال های مورد نیاز طرح نهالستان فندقلو امسال اختصاص یافت.

وی وجود گونه های منحصر به فرد در جنگلهای فندقلو و اندبیل استان اردبیل را از مهمترین دلیل این مهم عنوان کرد و افزود: هم مرز بودن این نواحی با جنگلهای شمال نیز از دلایلی بود که باعث شد ردیف اعتباری مستقل برای احیا و ساماندهی این مناطق استان از محل طرح صیانت شمال در طول برنامه پنجم اختصاص یابد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این دیدار از اختصاص اعتبار پنج میلیارد ریالی برای احیا و غنی سازی جنگل فندقلو برای نخستین بار از محل اعتبارات ملی خبر داد.
 
به گفته نایبعلی رحیمی با ایجاد ردیف اعتباری مستقل برای جنگلهای منطقه از محل اعتبارات جنگلهای شمال و ارسباران پروژه های مختلف حفاظتی، احیا و توسعه در مناطق جنگلی استان بویژه برای افزایش قابلیتهای این ذخیره گاه ژنتیکی به مرحله اجرا درخواهد آمد.
 
وی منطقه جنگلی فندقلو را جزو ذخایر ژنتیکی عنوان کرد و افزود: مناطق جنگلی فندقلو نمین و اندبیل خلخال در توسعه اکوتوریسم در استان نقش حیاتی دارند و باید برای حفاظت و توسعه این مناطق توجه و سرمایه گذاری کرد.
 
کد خبر 1441437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha