۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۸:۲۱

قنبری:

هفت هزار دانش آموز همدانی فرهنگ شهروندی را فراگرفتند

هفت هزار دانش آموز همدانی فرهنگ شهروندی را فراگرفتند

همدان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان گفت: در سال گذشته هفت هزار نفر از دانش آموزان پایه اول راهنمایی در همدان دوره های آموزشی فرهنگ شهروندی را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قنبری عصر چهارشنبه در نخستین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرستان‌های استان همدان اظهار داشت: امسال نیز با همکاری مراکز پیش‌دبستانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاس‌های آموزشی برای کودکان زیر هفت‌ سال برگزار می شود.

وی ارائه آموزش‌های فرهنگی در سنین پایین به ویژه زیر هفت سال را مؤثر دانست و اظهار داشت: اینگونه آموزش‌ها را باید به سمت مراکز پیش دبستانی سوق داد و آن را نهادینه کرد.

قنبری در ادامه با بیان اینکه اعتبارات معاونت‌های فرهنگی شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای کوچک محدود است، اظهار داشت: چنانچه بودجه‌های خوبی برای موضوعات فرهنگی اختصاص یابد می‌توان موفق عمل کرد.

وی گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری موجود در شهرداری‌ها انجام امور فرهنگی به کندی صورت می گیرد.

احسان قنبری با اشاره اینکه در استان‌ها آیین‌نامه‌های مشخصی برای این موضوع وجود ندارد، افزود: بیشتر این آیین‌نامه‌ها سلیقه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک اصل سرلوحه کارها قرار گیرد، گفت: افراد فعال در حوزه های فرهنگی شهرداری‌ها باید در اجرای برنامه های فرهنگی پیشقدم باشند.

قنبری با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: موقتی بودن برنامه‌های فرهنگی در جامعه جوابدهی آن را با تاخیر روبرو می کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان تاکید کرد: اولویت نخست برای دستیابی به ارتقا فرهنگ حضور کارشناسان فرهنگی در شهرداری‌هاست که متأسفانه در این خصوص با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی معمولاً با رویکرد موجی و معرفتی در جامعه ایجاد می‌شوند و باید به سمتی حرکت کرد که فعالیت‌های ماندگار و اثر بخش در جامعه جاری شود.

کد خبر 1444675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha