۶ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۵۰

از امشب ؛

قاریان ایرانی در مسجدالحرام تلاوت می‌کنند

قاریان ایرانی در مسجدالحرام تلاوت می‌کنند

حلقه‌ تلاوت قرآن با حضور قاریان ایرانی از امشب تا ایام تشریق، هر شب ساعت 22 زیر ناودان طلا در مسجدالحرام برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سرزمین وحی، سعید رحمانی سرپرست کاروان نور (گروه قاریان اعزامی به سرزمین وحی) با تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط قاریان اعزامی به سرزمین وحی در مدینه قبل، گفت: امسال بیش از 350 برنامه و اجرا در مدینه‌ قبل توسط کاروان نور انجام شد که قاریان و گروه تواشیح تلاوت‌های متعددی در حلقه‌های قرانی مسجدالنبی (ص)، دوره‌ ترتیل قرآن کریم در بعثه‌ مقام معظم رهبری، تلاوت در محافل و مجالس برگزار شده در بعثه و اقامتگاه زائران ایرانی و مراسم دعای کمیل و ندبه اجرا کردند.

وی ادامه داد: قاریان ممتاز کشور به طور منظم در مسجد شیعیان برنامه‌ تلاوت و اقامه‌ اذان را در دو وقت ظهر و مغرب برگزار کردند و علاوه‌بر آن، سه محفل انس با قرآن در بعثه‌ مقام معظم رهبری و مسجد شیعیان برگزار شد که با استقبال خوب علاقه‌مندان و زائران کشورهای مختلف همراه بود.
 
سرپرست کاروان نور با بیان این‌که گروه قاریان اعزامی کشور به مراسم حج امسال در مجموع متشکل از 20 نفر است، افزود: 14 قاری، یک حافظ کل، یک گروه تواشیح و مدیحه‌سرا، برنامه‌های متعددی در مدینه‌ قبل به اجرا گذاشتند و برنامه‌های دیگری در مکه‌ مکرمه و مدینه بعد برای زائران برگزار می‌کنند. این کاروان تعامل خوبی با مسئولان بعثه‌ مقام معظم رهبری و ستادی و همچنین رسانه‌ها داشته است.
 
رحمانی یادآورشد: برنامه‌های اجرا شده توسط این گروه در مدینه قبل از طریق شبکه‌ قرآن و معارف رادیو پخش شده و چند برنامه‌ ضبط شده نیز از شبکه قرآن، شبکه دو و سه پخش خواهد شد.
 
وی همچنین از برگزاری حلقه‌ تلاوت در مسجدالحرام از امشب، جمعه ششم آبان‌ماه تا ایام تشریق خبر داد و گفت: حلقه‌ تلاوت مکه‌ مکرمه از اول ذی‌الحجه تا ایام تشریق از ساعت 10 شب زیر ناودان طلا در طبقه‌ دوم مسجدالحرام برگزار می‌شود.
 
سرپرست کاروان نور افزود: برنامه‌های تلاوت در محافل و مجالس برپا شده از سوی بعثه‌ مقام معظم رهبری در مکه‌ مکرمه از چند روز گذشته آغاز شده است و سعی داریم برنامه‌ برگزاری محافل انس با قرآن و تلاوت ترتیل را در بعثه‌ مقام معظم رهبری در مکه نیز به طور منظم دنبال کنیم.
کد خبر 1445578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha