۱۰ آبان ۱۳۹۰، ۱۵:۵۱

دری در غرفه مهر:

هفته کتاب را به ماه کتاب تبدیل می‌کنیم

هفته کتاب را به ماه کتاب تبدیل می‌کنیم

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های 6 ماهه دوم امسال مبتنی بر هفته کتاب تنظیم شده است، گفت: تلاش می‌کنیم هفته کتاب را به ماه کتاب تبدیل کنیم.

بهمن دری که امروز در بازدید از هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حاضر شده بود، پیش از سرکشی به سایر غرفه‌ها و بخش‌های نمایشگاه در غرفه مهر حاضر شد و در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هفته کتاب در ایران و سایر کشورها با جدیت طرح‌ریزی شده و برنامه‌های 6 ماهه دوم برپایه هفته کتاب طراحی شده است.

وی ادامه داد: در واقع، هفته کتاب جمهوری اسلامی از هم‌اکنون شروع شده و برخی از برنامه‌های آن تا پایان هفته کتاب و بعضی دیگر تا پایان سال ادامه می‌یابد.

دری، یکی از ویژگی‌های هفته کتاب امسال را مشارکت تشکل‌های غیردولتی و نهادهای دولتی با یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در هفته کتاب، دسترسی مردم به کتاب را بیشتر کنیم و حتی هفته کتاب را به ماه کتاب تبدیل می‌کنیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال برای هفته کتاب کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب در نظر گرفته شده که در اختیار اهالی فرهنگ و قلم، نیروهای رسانه‌ای و دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های استانی و نمایشگاه کتاب تهران، پایه و اساس برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است و هفته کتاب از اهمیت بسیار ویژه‌ای در این بین برخوردار خواهد بود.

دری با اعلام اینکه 31 نمایشگاه استانی کتاب تا پایان سال برپا خواهد شد، اضافه کرد: مشغول رایزنی با همکاران فرهنگی مشغول در خارج از کشور هستیم تا هفته کتاب در کشورهای دیگر هم برای هموطنان مقیم خارج از کشور قابل استفاده باشد.

وی در پایان گفت: با حدود 12 رایزن فرهنگی در کشورهای دیگر مذاکره کرده‌ایم که بعضی‌ از آنها در برنامه‌های هفته کتاب، از 22 تا 29 آبان و بعضی‌ تا پایان سال در هفته‌های دیگری با ما همکاری خواهند داشت.

مشروح این گفتگوی تفصیلی به زودی از سوی گروه فرهنگ و ادب خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

کد خبر 1449736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha