۱۶ آبان ۱۳۹۰، ۱۴:۱۹

حجت الاسلام دهقانی:

انحرافات دین به دلیل فراموشی واقعه غدیر رخ داد

انحرافات دین به دلیل فراموشی واقعه غدیر رخ داد

یزد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: انحرافات دین به دلیل فراموشی واقعه غدیر رخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عباس دهقانی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی غدیر در استان یزد با اشاره به اهمیت مسئله غدیر اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم با آیاتی که خطاب به پیامبر اعظم (ص) فرموده به مسئله غدیر توجه ویژه ای داشته است.

دهقانی با بیان این مطلب از علامه امینی که "اگر به مسئله غدیر درست عمل شده بود، عاشورا اتفاق نمی افتاد" گفت: در واقع انحراف از دین به علت فراموشی غدیر بود.

وی نقش هیئات مذهبی، روحانیون و موسسات قرآنی را در اطلاع رسانی و فضا سازی این عید بزرگ، مهم ارزیابی کرد و خواستار ارائه برنامه های کارشناسان شد.

برگزاری مراسم جشن توسط هیئات مذهبی، هماهنگی با صدا و سیما برای اطلاع رسانی برنامه های ویژه غدیر، برگزاری مسابقه در سایت تبیان یزد و فضاسازی شهری از جمله تصمیمات این جلسه بود.

ویژه نامه ولایت در اردکان منتشر شد

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان ویژه نامه ولایت به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و غدیر و هفته ولایت منتشر شد.

در قسمتهایی از این جزوه با اشاره به تاریخچه عید سعید قربان با بیان آیات کلام الله نور به شرح واقعه ذبح حضرت اسماعیل و استواری ابراهیم (ع) پرداخته  شده است.

این ویژه نامه موارد قربانی در دیگر ادیان را برشمرده و در بخشهای دیگر به شرح اعمال و آداب و احکام عید قربان پرداخته است.

معرفی عید ولایت و واقعه غدیر و مباحثی پیرامون ولایت از دیگر مطالب این ویژه نامه است.

استقرار دبیرخانه دهه امامت و ولایت در اداره تبلیغات اسلامی طبس

پیرو جلسه ای که در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد، حجت الاسلام حسن آزاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی دبیر ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت شد.

در همین راستا اداره تبلیغات اسلامی اقدامات مختلفی را برای تبیین مسئله غدیر و امامت و ولایت با برنامه ریزی برای قرائت نماز عید قربان، دعای عرفه در مساجد، امامزاده ها و سایر بقاع متبرکه انجام خواهد داد.

اداره تبلیغات اسلامی از ادارات و نهادها درخواست کرده فعالیتها و برنامه های خود را به این اداره ارسال کنند.

تشکیل جلسه ستاد غدیر اردکان

ستاد غدیر در اردکان به منظور هماهنگی برنامه های هفته ولایت تشکیل شد.

در این جلسه که به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برپا شد، کلیات برنامه های هفته ولایت مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه حجت الاسلام محمد حسینی امام جمعه اردکان با بیان اینکه متأسفانه امر ولایت در جامعه ابتدا در غیر مسیر حق خود قرار گرفت و موجب آن شد که اسلام از اهداف خود دور شود، گفت: امروز نیز صهیونیست بر جهان اسلام و سایر نقاط دنیا حکومت می کند در مقابل باید شیعیان به امر ولایت و جایگاه امامت اهتمام ویژه داشته باشند و گرامیداشت امر ولایت نباید منحصر به این دهه شود و باید در طول سال امر غدیر مطرح باشد.

اجرای مسابقات ولایت، محافل قرآنی، جشن های خیابانی غدیر، جشن غدیر در مساجد و تکایا، انتشار بروشور های غدیریه و ... از جمله برنامه های تصویب شده در این ایام است.

کد خبر 1454432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha