۲۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۴۵

عمده بیماری ایرانیان چه بود/

4459 حاجی ایرانی در مدینه به دکتر رفتند/ بیماری 9 زائر را به ایران برگرداند

4459 حاجی ایرانی در مدینه به دکتر رفتند/ بیماری 9 زائر را به ایران برگرداند

رئیس بیمارستان مدینه منوره از 4 هزار و 454 مورد خدمت به حجاج ایرانی از ابتدای آغاز موسم حج تمتع 90 تاکنون خبر داد و گفت: 9 زائر را به دلیل شدت بیماری به ایران برگرداندیم.

احمدرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به مدینه منوره گفت: تیم پزشکی جمعیت هلال احمر ایران از 17 مهرماه به طور کامل و با 21 تخت داخلی و 12 تخت "سی سی یو" در بیمارستان مدینه منوره مستقر شده است.

وی ارائه 4 هزار و 459 مورد خدمت پزشکی به زائران بیت الله الحرام در مدینه منوره از آغاز موسم حج تمتع 90 تاکنون را مورد اشاره قرار داد و افزود: از این تعداد خدمت، 722 مورد ویزیت عمومی، 1110 مورد ویزیت تخصصی و 179 مورد ویزیت دندانپزشکی بودند.

جمشیدی اظهارداشت: همچنین در این مدت در مجموع 236 نفر در بخشهای مختلف بیمارستان مدینه منوره چون اورژانس و سی سی یو بستری شد‌ند، ضمن اینکه از آغاز موسم تاکنون تعداد مراجعین به آزمایشگاه 500 نفر، رادیولوژی 268 نفر و سونوگرافی 158 نفر بودند.

رئیس بیمارستان مدینه منوره با بیان اینکه از آغاز موسوم حج تمتع تاکنون 79 زائر ایرانی در مدینه منوره به بیمارستان سعودی منتقل داده شدند، در همین حال گفت: 9 حاجی ایرانی نیز به دلیل شدت بیماری به ایران بازگردانده شدند.

وی تصریح کرد: از آغاز موسم تاکنون 165 زائر به بخش نوار قلب، 11 زائر به بخش گچ گیری و 61 زائر به بخش تزریقات و پانسمان منتقل شدند، البته تاکنون 14 پزشک کاروان نیز به مرکز پزشکی مراجعه کردند.

جمشیدی در ادامه به ارائه آمار مراجعه زائران بیت الله الحرام در مدینه بعد پرداخت و با بیان اینکه تعداد افراد بیشتری شده در بیمارستان مدینه منوره در حال حاضر 3 نفر ( دو مرد و یک زن)  و در بیمارستان سعودی 4 نفر ( یک مرد و سه زن) هستند، گفت: تاکنون دو زائر ایرانی هم بر اثر بیماری و تصادف فوت کرده‌اند. البته آمار فوتی‌ها به مدینه قبل مربوط می‌شود و در مدینه بعد خوشبختانه فعلا فوتی نداشته‌ایم. 

به گفته جمشیدی، 256 مورد خدمت به زائران ایرانی مدینه بعد تاکنون ارائه شده است که از این تعداد، دو نفر به دلیل شدت بیماری به بیمارستان سعودی و یک نفر نیز به ایران منتقل شدند.

رئیس بیمارستان مدینه منوره با بیان اینکه هم اکنون حدود 650 پزشک کاروان فعال هستند، اظهار داشت: زائران ابتدا به پزشک کاروان مراجعه می‌کنند و سپس در صورت نیاز به بیمارستان مدینه منوره ارجاع می‌شوند.

وی عمده بیماران بستری نشده را سرماخوردگی و عفونت‌های ریه و سینوسی و عمده بیماران بستری شده را عفونی و قلبی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بعد از ایام تشریق (سه شنبه هفته آینده) تعداد بیماران بستری شده خیلی کم شده است که این نشان می‌دهد زائران از سلامت نسبی خوبی برخوردار هستند.

جمشیدی از برنامه رتبه‌بندی هتل‌های مدینه منوره از نظر بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بر فعالیت بهداشتی تمام هتلها نظارت انجام می‌شود

رئیس بیمارستان مدینه منوره، نظارت بر آشیزخانه‌های مرکزی ایران در این شهر مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون منشاء بیماری زائران در مدینه منوره، غذا نبوده است.

کد خبر 1460575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha