۲۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۱۸

حجت الاسلام میرعمادی:

غدیر موجب گسترش اسلام شد/ ضرورت تبیین مسئولیت ولایت در جامعه

غدیر موجب گسترش اسلام شد/ ضرورت تبیین مسئولیت ولایت در جامعه

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه غدیر موجب گسترش و نفوذ اسلام شد، بر ضرورت تبیین مسئولیت ولایت و رهبری در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان با بیان اینکه حادثه غدیر منشاء حوادث فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ...بوده است اظهار داشت: حادثه غدیر موجب حفظ و صیانت از اسلام ناب محمدی شد.

وی با بیان اینکه غدیر حادثه ای بود که پیامبر با تعیین امام مسیر حرکت امت اسلامی را مشخص کرد بیان داشت: حادثه غدیر موجب گسترش و نفوذ اسلام شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر حادثه غدیر نبود به طور قطع اثری از اسلام نبود عنوان کرد: در حادثه غدیر دشمنان اسلام دچار یاس و ناامیدی شدند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه اسلام اهتمام جدی در زمینه مسئله ولایت و امامت دارد یادآور شد: اساس اسلام بر مسئله ولایت و امامت است.

وی با بیان اینکه امامت و ولایت کلید همه احکام اسلامی است ادامه داد: ترویج فرهنگ غدیر در حقیقت برای حفظ اسلام ناب محمدی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ترویج فرهنگ غدیر در راستای استمرار رسالت و مسئولیت پیامبر است بیان داشت: ولایت و امامت آثار و برکات فراوانی در زندگی اجتماعی ما انسانها دارد.

حجت الاسلام میرعمادی مهم ترین مسئولیت امامت و ولایت را در جامعه هدایت مردم دانست و گفت: این هدایت شامل هدایت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و ... است.

وی با بیان اینکه نشان دادن راه صراط مستقیم از وظایف امامت و ولایت است عنوان کرد: ائمه مربیان واقعی بشریت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تحکیم باورها و اعتقادات مردم را از دیگر وظایف امام و ولی دانست و عنوان کرد: رشد بینش سیاسی و اجتماعی مردم از مسئولیت های دیگر رهبری، ولایت و امامت است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه به واسطه راهنمایی های ولی بصیرت و آگاهی جامعه ایجاد می شود افزود: امام باید نسبت به سرنوشت امت اسلامی حساس باشد و اجازه ندهد سرنوشت ملت به دست افراد نا اهل، نادان و بی صلاحیت بیفتد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین مسئولیت ولایت و رهبری در جامعه بیان داشت: بالا بردن بینش سیاسی جامعه از وظایف مهم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید براینکه مهم ترین انحراف امروز این است که اسلام را از اسلام شناس واقعی نمی گیریم گفت: متاسفانه همه مشکلات جامعه از این موضوع نشات می گیرد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ غدیر یک امر لازم و ضروری است عنوان کرد: با استفاده از این فرهنگ باید با عمق معارف اسلامی و اسلام ناب محمدی که از چشمه جوشان معارف اهل بیت بیرون می آید آشنا شویم.

کد خبر 1460608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha