۲۷ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۳۲

حدائق تاکید کرد:

لزوم معرفی فارس به عنوان قطب قرآنی کشور

لزوم معرفی فارس به عنوان قطب قرآنی کشور

شیراز - خبرگزاری مهر: مشاور فرهنگی استاندار فارس گفت: آماده مطرح کردن این استان به عنوان قطب قرآنی کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضی حدائق در همایش 100 نفری معلمان قرآنی موسسه قرآنی -فرهنگی بیت الاحزان حضزت زهرا (س) در پاسخ به پیشنهاد مدیر این موسسه قرآنی مبنی بر تبدیل فارس به عنوان قطب قرآنی کشور اظهار داشت: آماده مطرح کردن این موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان فارس و پس از تصویب آن، ارجاع به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

وی بیان داشت: امروز استان فارس ظرفیتهای مناسبی برای تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور دارد و برای توسعه فعالیتهای قرآنی نیازمند استفاده از روش های جدید و پیشرفته هستیم.

حدائق ادامه داد: آماده همکاری با موسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) استان فارس در زمینه اجرای طرحهای مختلف قرآنی از جمله مکتب خانه های قرآنی تحت نظارت سازمان تبلیغات استان فارس هستیم.

مشاور فرهنگی استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: معتقدیم در کشور برای انجام طرح های مختلف فرهنگی و اجتماعی با مشکل منابع مواجه نیستیم بلکه مشکل در اراده ما است.

وی گفت: باید با برنامه ریزی ها امروز به سمتی حرکت کنیم که زیرساختهای لازم را برای انجام طرحها و برنامه های مختلف آماده کنیم.

وی همچنین به فعالیت های موسسه قرآنی – فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: انجام فعالیت های گسترده قرآنی توسط این موسسه مردمی بسیار ارزشمند و از ضرورت های امروز جامعه به شمار می رود.

مشاور استاندار ادامه داد: باید متولیان امور فرهنگی و قرآنی طوری چنین موسسه های فعال را حمایت کنند تا مردم استان فارس با قرآن مانوس شوند.

حدائق تصریح کرد: هویت ما به قرآن است و باید با این دیدگاه فعالیت های قرآنی را بیش از پیش توسعه دهیم.

مدیر موسسه قرآنی، فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) نیز در این مراسم خواستار توجه نمایندگان مجلس در رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی شد و گفت: در این نوع بیمه، فعالان قرآنی به ویژه خواهران از بسیاری مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله مرخصی زمان بارداری و سایر موارد محروم هستند که پیشنهاد می شود موسسه های قرآنی نیز در زیر مجموعه کارگاه های کم بازده قرار گیرند.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی اظهار داشت: با این روش سهم اصلی را دولت پرداخت کرده و با حداقل هزینه می توان فعالان قرآنی را بیمه کرد.

وی ادامه داد: این موضوع باید در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد تا فعالان قرآنی با مشکل مواجه نشوند.

مدیرموسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیتهای استان فارس در زمینه فعالیتهای قرآنی اشاره و خواستار نامگذاری و تبدیل استان فارس به قطب قرآنی کشور شد.

شاهسونی تصریح کرد: استان فارس از گذشته دور، در قرنهای اخیر تاکنون مهد و قطب قرآنی کشور بوده است.

این عضوهیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور بدرقه میهمانان و مسافران با ساخت دروازه قرآن در ابتدای ورودی شهر شیراز و وجود شاعر نامی ایران حافظ شیرازی که با توجه به حافظ قرآن بودنش حافظ نام گرفت را از مهم ترین استدلال های خود عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ساخت خانه قرآن در مسجد عتیق شیراز نیز از دیگر نشانه هایی که نشان دهنده توجه به مفاهیم قرآنی به شمار می رود.

مدیرموسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) استان فارس ادامه داد: امروز نیز در استان فارس فعالیتهای مناسبی در زمینه های حفظ قرآن با حضور موسسه های مختلف قرآنی در حال انجام است که می توان از ظرفیت های این موسسه ها برای معرفی فارس به عنوان قطب قرآنی کشور استفاده کرد.

این فعال قرآنی تصریح کرد: از استاندار فارس و مسئولان متولی درخواست داریم این موضوع را مورد توجه قرار داده و در راستای نام گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) استان فارس را قطب قرآنی کشور نام گذاری کنند.

وی به فعالیتهای 15 ساله موسسه قرآنی بیت الاحزان با نگاه روستامحوری و تربیت بیش از 500 حافظ کل قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: آماده راه اندازی دانشکده حفظ قرآن در استان فارس هستیم و در صورتیکه مسئولان حمایت کنند آن را راه اندازی می کنیم.

همایش معلمان قرآنی موسسه قرآنی فرهنگی-بیت الاحزان حضرت زهرا(س) استان فارس به مدت یک روز با همکاری اداره بهزیستی شیراز برگزار شد.

در این همایش شرکت کنندگان که از شهرستانهای مختلف استان فارس حضور داشتند به بحث و تبادل نظر در مورد آخرین روش های علمی حفظ قرآن پرداختند.

کد خبر 1462613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha