۲ آذر ۱۳۹۰، ۱۷:۴۴

گزارش خبری/

بررسی خسارت بارندگی های اخیر بوشهر/خسارت به 200 هکتار از مزارع گوجه

بررسی خسارت بارندگی های اخیر بوشهر/خسارت به 200 هکتار از مزارع گوجه

بوشهر- خبرگزاری مهر: بارندگی های اخیر استان بوشهر علیرغم اینکه موجب خوشحالی مردم این استان به ویژه کشاورزان شد اما وقوع سیلاب در برخی نقاط استان خسارتهای را به مزارع و برخی روستاهای استان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش قطرات نعمت الهی در حالی بعد از ماه ها انتظار استان بوشهر را آبیاری کرد که در برخی نقاط استان به ویژه در شهرستانهای گناوه و دشتی خسارتی به مزارع گوجه فرنگی و روستاهای این شهرستانها  وارد آمد.

خسارت به 200 هکتار از مزارع گوجه فرنگی کاکی

در همین خصوص، مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر به مهر گفت: از شهرستان های مختلف گزارش هایی درباره آسیب های باران داشته ایم که در حال بررسی و برآورد میزان خسارت هستیم.

احمد مرادی افزود: بارش تگرگ باعث خسارت به 200 هکتار از مزارع گوجه فرنگی کاکی شده، در دیلم بند خاکی 10 روستا به علت بارندگی آسیب دید که در حال مرمت آنها هستیم.

وی اضافه کرد: در آبدان هم برخی از مزارع گوجه فرنگی به ویژه در منطقه بست کور بر اثر وزش باد و بارش تگرگ آسیب دیده است.

مرادی گفت: روستای رود شور از توابع بخش ریگ هم که در محاصره سیل قرار داشت دیروز مشکلش برطرف شد و سه روستای کمالی، شول و کلر نیز که در اولین روز بارندگی دچار آب گرفتگی و قطعی برق شدند همان روز با همکاری نهادهای مسئول مشکلشان حل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: مواردی از آب گرفتگی در اهرم و دلوار و تعدادی از منازل و معابر در بخشی از روستاهای دشتی و دشتستان و روستای نوکال بوشهر نیز گزارش شده است.

جم رکوددار باران استان بوشهر

کارشناس هواشناسی بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: سامانه بارش زایی که از یکشنبه وارد استان شده بود بالاخره دیروز به جنوب استان رسید.

زهرا راستگو افزود: از دیروز صبح تا امروز شهرستان جم با 48 میلی متر باران بیشترین بارندگی را داشته است و بعد از آن برازجان با 26 میلیمتر و دیر با 19 میلیمتر شاهد بیشترین بارش در استان بوده اند.

وی اظهارداشت: سامانه بارش زا از جنوب استان خارج شده و پس از آن دمای هوا کاهش محسوسی پیدا می کند.

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: همچنین وزش جریان های شمال غربی با سرعت زیاد خلیج فارس را مواج کرده است.

میانگین بارش استان بوشهر 22.5 میلیمتر بیشتر از پارسال

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای بوشهر نیز گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون به طور میانگین 24 و یک دهم میلی متر بارش در 31 ایستگاه باران سنجی استان ثبت شده که حدود 22.5 میلی متر بیش تر از مدت مشابه پارسال است .

شهلا شباک افزود: این میزان بارش در مقایسه با دوره بلند مدت هم 22.3 میلیمتر افزایش نشان می دهد .

وی به توزیع نا متوازن بارندگی در پهنه شمال و جنوب استان اشاره کرد و گفت: پهنه شمالی استان سال آبی جاری با بارشی حدود 37.3 میلیمتر نسبت به سال قبل حدود 34.5 میلی متر افزایش نشان می دهد.  

کد خبر 1467361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha