۶ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۹

پروانه در گفتگو با مهر:

42 خانه قرآن روستایی در سرپل ذهاب فعال هستند

42 خانه قرآن روستایی در سرپل ذهاب فعال هستند

سرپل ذهاب - خبرگزاری مهر: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب گفت: هم اکنون 42 خانه قرآن روستایی دارای مجوز در شهرستان سرپل ذهاب در حال فعالیت هستند.

پرویز پروانه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارتقاء سطح دانش قرآن و نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در بین روستاییان از مهم ترین دلایل تاسیس این خانه های قرآن روستایی است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب افزود: در این خانه های قرآن روستایی، دوره آموزش عمومی قرآن از جمله قرآئت سطح1، قرائت سطح 2، ترجمه و مفاهیم و حفظ قرآن کریم برگزار می شود.

پروانه توضیح داد: در هر خانه قرآن روستایی حداقل یک کلاس آموزش قرآن به طور دائم و حداکثر 3 کلاس به صورت خودگردان برگزار می شود که همراه با طرح نهضت قرآن آموزی شروع و پایان می یابد.

وی تاکید کرد: در پایان هر دوره آموزش برای متعلمین قرآنی گواهی پایان کلاسی با امضای مدیر کل ومسئول دارالقرآن استان صادر می‌شود.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب در پایان تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی کردن و شرکت متعلمین قرآنی در جشنواره ها و محافل انس با قرآن در این روستاها اثر بخشی بهتری در نشر و گسترش فرهنگ قرآنی داشته باشیم.

کد خبر 1470496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha