۷ آذر ۱۳۹۰، ۸:۴۲

ثقفی مطرح کرد:

زیان 90 میلیاردی آلومینیوم المهدی به علت افزایش قیمت برق

زیان 90 میلیاردی آلومینیوم المهدی به علت افزایش قیمت برق

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: افزایش قیمت برق موجب زیان 90 میلیارد تومانی شرکت آلومینیوم المهدی در سال جاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ثقفی یکشنبه شب در جلسه استاندار هرمزگان با مسئولان و صاحبان صنایع استان هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با اشاره به زیانهای فراوان کارخانجات آلومینیوم در کشور، اظهار داشت: پس از هدفمندی یارانه ها قیمت برق تولید هر کیلو آلومینیوم با افزایش 400 تومانی از 500 تومان به 900 تومان افزایش یافت که به این علت بسیاری از کاخانجات تولید آلومینیوم در کشور با مشکل مواجه شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو آلومینیوم در دنیا دو هزار و 600 تومان است در حالیکه به علت افزایش قیمت برق در حال حاضر قیمت هر کیلو آلومینیوم در ایران سه هزار و 400 تومان است و این اختلاف قیمت موجب زیان 90 میلیارد تومانی شرکت آلومینیوم المهدی در سال جاری شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با تاکید بر لزوم رفع هرچه سریعتر مشکلات کارخانه های آلومینیوم، بیان داشت: برای خروج از این وضع بحرانی باید تعرفه ها اصلاح شوند و طرحهای بهینه سازی مصرف برق نیز در کارخانجات آلومینیوم اجرا شوند.

ثقفی با اشاره به تولید 38 درصد آلومینیوم کشور در کارخانه آلومینیوم المهدی، تصریح کرد: در حال حاضر 106 هزار تن آلومینیوم در سال در شرکت آلومینیوم المهدی تولید می شود.

وی افزود: حفظ صنایع آلومینیوم برای اقتصاد کلان کشور اهمیت فراوانی دارد و باید مشکلات این بخش با تدابیر مناسبی رفع شود.

کد خبر 1471246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha