۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۴:۴۳

همزمان با ششم محرم/

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: مسئول مراسم حرم مطهر حضرت معصومه (س) از برگزاری مراسم بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با ششمین روز محرم الحرام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر بهنام مهر با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با ششم ماه محرم در حرم مطهر، اظهار داشت: به همین جهت2500 لباس برای شیرخوارگانی که همراه خانواده خود در مراسم حضور پیدا می کنند تهیه شده است.

وی افزود: لباس‌های مخصوص شیرخوارگان در روز مراسم از درب ورودی شبستان امام خمینی(ره) بین خانواده هایی که حضور پیدا می کنند توزیع می شود.

بهنام مهر با بیان این که حضور در این مراسم برای عموم آزاد است، یادآور شد: در این مراسم برنامه مداحی توسط مداح اهل بیت(ع) سید علی حسینی نژاد اجرا می شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های حرم مطهر در ایام ماه محرم بیان داشت: سخنرانی حجت الاسلام میردامادی بعد از نماز صبح، قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجج الاسلام تاری وردی، رزاقی، شرعی و آشتیانی قبل از اذان ظهر، قرائت زیارت ناحیه مقدسه و مرثیه خوانی توسط حجت الاسلام شهیدی در پنج روز اول و مداح اهل بیت(ع) سید علی حسینی قبل از نماز مغرب، سخنرانی حجت الاسلام رفیعی در پنج شب اول از جمله این برنامه ها است.

مسئول مراسم حرم مطهر حضرت معصومه (س) اضافه کرد: سخنرانی آیت الله استادی در پنج شب دوم و همچنین مداحی و نوحه سرایی مداح اهل بیت(ع) حاج عباس حیدر زاده تا شب دوازدهم بعد از نماز مغرب از دیگر برنامه های جاری حرم مطهر در ماه محرم الحرام است.

مقتل خوانی همزمان با ظهر عاشورا در حرم مطهر

وی یادآور شد: همچنین مقتل خوانی روز عاشورا از دیگر برنامه های ویژه حرم مطهر است که ساعت 10 ظهر روز عاشورا انجام می شود.
 

کد خبر 1473799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha