۱۲ آذر ۱۳۹۰، ۱۴:۴۶

یادداشت تئاتر/

محرم، ماه حساب و کتاب است

محرم، ماه حساب و کتاب است

یک منتقد و روزنامه‌نگار با ارسال یادداشتی به خبرگزاری مهر تأکید کرد بای عملکرد مدیرانی که استعفا می‌دهند مورد بررسی قرار گیرد تا روشن شود در دوران مدیریت آن‌ها حقی ناحق شده است یا نه.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا اورنگ در یادداشت خود چنین آورده است:

حریم ماه محرم، حرمتی دارد که حرمتش، دامن بی‌حرمتان را گرفته و از صدر به زیر می‌کشاند. بزرگ‌ترین بی‌حرمتی به حریم ماه محرم، حق را ناحق کردن است. از زمانی که خون امام حسین‌ (ع) و یارانش به ناحق بر زمین تفتیده کربلا ریخته شد، این سنت ادامه دارد و خواهد داشت. در تاریخ هم نمونه‌های فراوانی از آن به چشم می‌خورد. هر کسی که در این ایام دامنش گرفته شده و از مسند قدرت به زیر کشیده می‌شود، باید خوب فکر کند تا دریابد، کدام حقی را ناحق کرده که به چنین سرنوشتی دچار شده، آن هم در ماه عزیز محرم.

هر آمدنی را رفتنی هست، اما چگونه آمدن و چگونه رفتن مهم است. چه بسا مدیرانی که با سلام و صلوات آمده و با همان سلام و صلوات رفته‌اند و چه بسا مدیرانی که با آه و نفرین آمده، اما با آهی سوزان‌تر و نفرینی سخت‌تر رفته‌اند. این تنها بستگی به عملکرد آن مدیر مربوطه در مدت مدیریتش دارد. این مهم نیست که مدیری استعفا داده شود یا خود استعفا کند، مهم این است که به این امر رسیدگی دقیق شود. باید حساب و کتابی در کار باشد، چون حق‌الناس در کار است و اگر رسیدگی نشود، مطمئناً حق‌الناس برگردن مسئولی که اهمال کرده خواهد بود.

مدیران بالا دست که به آنان اعتماد شده، نباید هر مدیری را بی‌حساب بیاورند و بی‌کتاب رهایش کنند، باید جواب کارهای کرده و ناکرده خود را پس دهند. مدیری که اخیراً در عرصه هنر، استعفا داده شد، با توجه به مسائلی که حول و حوش ایشان وجود داشت، نباید به این سمت منصوب می‌شد، باید خوب عملکرد گذشته‌اش بررسی و حساب و کتابش را صاف می‌کردند، اگر موردی نداشت به مدیریت این مرکز مهم و حساس انتخابش می‌کردند. اگر خوشبینانه باور کنیم، که آنچه درباره ایشان گفته شده و می‌شود شایعه‌ای بیش نیست، باید به همین شایعه‌ها رسیدگی می‌شد تا سره از ناسره جدا می‌شد.

مثل همیشه کار به جایی کشید که نباید کشیده می‌شد. خدا کند از این به بعد، مدیران بالادست، مدیران پایین دست را بی‌حساب نیاورند و بی‌کتاب رهایشان نکنند، چون مسئولیت سنگینی بر گردن آنان است، چه در این دنیا و چه در آن دنیا. مدیر استعفا شده هم بداند و خوب فکر کند، خدای ناکرده چه حقی را ناحق کرده که باید در این ایام عزیز از صدر به زیر کشیده شود. ما قاضی نیستیم که قضاوت کنیم، فقط می‌خواهیم همه چیز بررسی شده تا حق و ناحق از هم جدا شوند. بهترین و عادل‌ترین قاضی انسان، وجدان خود اوست.

روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه، هیچ کدام قاضی نیستند که قضاوت کنند و نمی‌کنند. آنان تنها مسائل را موشکافی کرده و پیش همه رو می‌کنند. این با مراجع ذی‌صلاح است تا به این امور رسیدگی کنند. اهل رسانه حق ندارند حرمت کسی را بریزند که اکثراً هم نمی‌ریزند. آن عده قلیل هم که بی‌حرمتی می‌کنند، حسابشان با کرام‌الکاتبین. مدیر استعفا داده شده باید به این فکر کند، شاید نمایشی که امسال خارج از اصول اداری، به اسم ماه محرم روی صحنه برده، آن هم با تهیه‌کننده‌ای که سابقه‌ای در این زمینه نداشته، شبهه‌ناک بوده که این سرنوشت برایش در ماه محرم رقم خورده.

هر چه باشد دامن کسی بی‌دلیل گرفته نمی‌شود. خداوند در این ماه محرم، به حق حسین(ع) شهیدش به همه رحم کند، حتی به مدیران حق را ناحق کرده، شاید به خود بیایند و راهی دیگر در پیش گیرند. آمین یا رب‌العالمین .

کد خبر 1475839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha