۱۴ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۵۴

انتخابات روسیه/

کاهش کرسی های حزب حاکم/ کمونیستها اوج می گیرند

کاهش کرسی های حزب حاکم/ کمونیستها اوج می گیرند

نتایج ابتدایی شمارش آرای انتخابات روز گذشته پارلمانی روسیه حکایت از کاهش کرسی های حزب حاکم این کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شمارش آرای انتخابات پارلمانی روسیه نشان می دهد که حزب روسیه واحد به رهبری ولادیمیر پوتین، 50 درصد از کرسی های مجلس را تصاحب کرده است.

این در حالی است که حزب حاکم رسیه در انتخابات دوره قبل توانسته بودن دو سوم کرسی های مجلس را تصاحب کند.

بر همین اساس کمونیست ها نیز توانسته اند 20 درصد از کرسی های پارلمان روسیه را تصاحب کند و این در حالی است که در انتخابات دوره قبل سهم کمونیست ها فقط 12 درصد بود.

این نتایج حاصل شمارش 60 درصد از آرای انتخابات روز گذشته است؛ انتخاباتی که فقط هفت حزب اجازه شرکت در آن را داشتند.

در همین رابطه نظر سنجی هایی که بعد از رای ‌گیری در حوزه های انتخاباتی روسیه انجام گرفته، نشان می ‌دهد که محبوبیت حزب حاکم کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی که برای تلویزیون روسیه انجام گرفته، حزب روسیه واحد ۴۸.۵ در صد از آرایی را که به صندوقها ریخته شده به دست آورده که در مقایسه با ۶۴ در صدی که در سال ۲۰۰۷ کسب کرده بود، افت شدیدی داشته است.
 
به این ترتیب، حزب پوتین از ۴۵۰ کرسی دوما،۲۲۰ کرسی را به خود اختصاص داده است. تعداد نمایندگان این حزب در پارلمان گذشته ۳۱۵ نفر بود.
 
از سوی دیگر گولوس، تنها گروه مستقل ناظر بر انتخابات روسیه، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ شکایت در مورد انتخابات روز یکشنبه دریافت کرده است.
 
نظرسنجی دیگری هم که توسط یک نهاد دولتی بعد از رای گیری در حوزه های انتخاباتی انجام گرفته، نشان می‌ دهد که حزب روسیه متحد ۴۸ درصد آرا را به خود اختصاص داده و نظرسنجی سومی هم توسط گروه دیگری انجام شده حاکی از آن است که آرا به دست آمده توسط حزب پوتین ۴۶ در صد کل آرایی است که به صندوقها ریخته شده است.
 
اگر این نتیجه تائید بشود، ممکن است حزب روسیه متحد اکثریت فعلی خود را در دوما از دست بدهد. این حزب با استفاده از این اکثریت می توانست قانون اساسی روسیه را بدون مانع تغییر دهد.
کد خبر 1477082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha