۱۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۴:۴۲

حسینی به مهر خبر داد:

گردشگران 16 کشور جهان مهمان ویژه یزدیها در ایام محرم بودند

گردشگران 16 کشور جهان مهمان ویژه یزدیها در ایام محرم بودند

یزد - خبرگزاری مهر: مدیر اجرایی موسسه آوای عرشیان یزد گفت: گردشگران 16 کشور جهان در ایام تاسوعا و عاشورا مهمان مردم یزد بودند.

سیدحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت مسئولان استان یزد به ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، برای سومین سال متوالی گردشگران خارجی در این مراسم معنوی شرکت کردند.

وی افزود: امسال گردشگرانی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی همچون آلمان، فرانسه، سوئیس، هلند، ایرلند، انگلیس، نروژ، چک، ژاپن، کره، اتریش، چین، اسپانیا، استرالیا، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی و عمدتا با مذاهبی غیر از اسلام در مراسم تاسوعا و عاشورای یزد و نخل برداری و تعزیه خوانی شهرستان تفت شرکت کردند.

حسینی بیان داشت: برخی از این گردشگران به حدی تحت تاثیر قرار گرفته بودند که هنگام مداحی و تعزیه خوانی، اشک در چشمان آنها حلقه زده بود.

وی از اعزام یک روحانی مسلط به زبان انگلیسی با این کاروان خبر داد و عنوان کرد: تشریح حادثه کربلا و فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و ارتباط آن با حوادث روز جهان و آشنایی با مکتب اسلام ناب محمدی از برنامه‌هایی بود که امسال به صورت چهره به چهره و در قالب ارائه بسته های فرهنگی همچون بروشور و سی دی به زبان لاتین انجام شد.

حسینی همچنین یادآور شد: شرکت گردشگران در مراسم سینه زنی، روضه خوانی و به هم زدن آش نذری امام حسین (ع) در یزد از دیگر برنامه هایی بود که برای این گروه گردشگری اجرا شد و مورد توجه آنها قرار گرفت.

این گروه همچنان برای تماشای برنامه های تعزیه در استان یزد حضور دارند.

کد خبر 1479611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha