۲۱ آذر ۱۳۹۰، ۱۴:۱۹

قالیباف:

پیشرفت کشور در گرو تحقیق و پژوهش است

پیشرفت کشور در گرو تحقیق و پژوهش است

شهردار تهران با اشاره به اینکه پیشرفت کشوردر گرو تحقیق و پژوهش است، افزود: مهمترین اولویت برای تحقیق و پژوهش در جامعه شهری ما و به ویژه در شهر تهران توجه به توسعه معنوی شهر است و در این حوزه بیش از هر زمینه دیگری نیازمند کار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در چهارمین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری گفت: در این زمینه نظام جمهوری اسلامی جایگاه و پیشرفت خوبی داشته است اما به خاطر عقب ماندگیهای گذشته تا امروز، با این شتابها به جایی نمی رسیم.

شهردار تهران ادامه داد: اگر معتقدیم کشورمان می خواهد با مستکبران مبارزه کند، مبارزه پایدار در گرو تحقیق، مطالعه و علم است و سایر مبارزه ها اگر لازم هم باشد، کافی نیست.

قالیباف افزود: امروز درد ما این نیست که فقط در حوزه تحقیق و پژوهش افزیش بودجه داشته باشیم ما حتما به پول نیاز داریم و بدون آن نمی توان تحقیق کرد اما اینکه تحقیقات بر اساس ضرورتها و نیازهای جامعه باشد از مشکلات امروز ما است که من به دلیل آنکه هم در دانشگاه و هم در بخش اجرایی حضور دارم می بینم که در این زمینه در مجموعه کشور در مسیر درستی حرکت نمی کنیم و به عنوان نمونه در حوزه مدیریت اجرایی ما برای پولی که داریم بد سیاست گذاری می کنیم و نوع نگاه برای تحقیق و پژوهش در این زمینه دچار اشکال است و اگر اصلاح نشود هر چقدر بودجه افزایش یابد باز هم آثار مثبتی ندارد.

شهردار تهران گفت: ما مدیران اجرایی نباید احساس نکنیم که از همه چیز آگاهیم و نیازمند به تحقیق نیستیم، این خطری است که در همه سطوح کشور احساس می شود.

وی تصریح کرد: انحراف از زمانی پیدا می شود که بگوییم بر همه چیز آگاهیم و به مطالعه و تحقیق نیاز نداریم و نتیجه این می شود که کارها را با سعی و خطا انجام دهیم.

قالیباف با بیان اینکه کار مبتنی بر تحقیق سعی و خطا ندارد، گفت: امیدوارم در مجموعه شهرداری گام جدی در این مسیر برداریم هر چند که این کار زمان بر است و حتما صبر و حوصله و عقلانیت می خواهد اما امیدواریم با کمک یکدیگر در این مسیر به درستی حرکت کنیم .

وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم مهمترین اولویت برای تحقیق و پژوهش در جامعه شهری ما و به ویژه در شهر تهران توجه به توسعه معنوی شهر است و در این حوزه بیش از هر زمینه دیگیری نیازمند کار هستیم .

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شهر را برای انسانهای شهر می خواهیم که در آن زندگی می کنند خاطرنشان کرد: همه نظرسنجیها نشان می دهد که دچار آسیبهای جدی در حوزه معنوی شهر هستیم و این موضوع از اولویتهای اول مباحث تحقیقاتی ما است، هر چند که سایر حوزه ها نیز به توجه جدی در این زمینه نیاز دارد.

کد خبر 1481597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha