۲۵ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۲۴

نوعی اقدام:

ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

بابلسر - خبرگزاری مهر: یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: ادبیات جنگ تحمیلی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم نوعی اقدم شامگاه پنجشنبه در هشتمین یادواره سرداران و شهدای تخریب استانهای شمال کشور در بابلسر با تاکید بر لزوم شناخت هر چه بیشتر سیره شهدا افزود: ادبیات امام راحل(ره) در فرماندهی جنگ، رهبری و بسیج مردم و قرار گرفتن در مقابل یزیدیان زمان، برگرفته از ادبیات امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به معرفت شهدا و اخلاص به خداوند گفت: شهدا به فرمان امام راحل و مقتدای خود اراده را بر هجرت برای جهاد در میدان نبرد استوار کرده و در میدان جنگ هدفی جز خداجویی نداشتند.
 
یادگار هشت سال دفاع مقدس، با تبیین ویژگی های شخصیتی و روحی شهدای تخریب ادامه داد: تخریبچی فتح الباب تمام عملیات های حماسی  و نیرویی زیرک بود که می دانست از اولین شهدای عملیات خواهد بود.
 
نوعی اقدم با بیان خاطراتی از شهدای تخریب گفت: کلید مهندسی موانع انگلیسی، اسرائیلی و آمریکایی با توسل به امامان معصوم در دستان تخریب چیان در صف اول گردان های عملیاتی بود و بر این اساس که شهدای تخریبچی ما الگو و اسطوره مبارزان دیگر ملتها شدند.
 
وی افزود: امروز فلسفه عظیم این یادواره ها این است که در ادامه راه این شهدا بتوانیم پیام زینبی و زین العابدینی آنها را به نسلهای آینده برسانیم.
کد خبر 1484714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha