۳۰ آذر ۱۳۹۰، ۱۸:۵۱

فوقی اعلام کرد:

طرح قرآنی حاملان وحی در مساجد مازندران برگزار می شود

طرح قرآنی حاملان وحی در مساجد مازندران برگزار می شود

ساری - خبرگزاری مهر: مسئول کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مازندران از برگزاری طرح قرآنی حاملان وحی در مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فوقی گفت: آموزش قرائت قرآن همراه با ارائه پیام آیات، آموزش احکام، اخلاق با استفاده از وسایل کمک آموزشی، ایجاد وحدت رویه در امر آموزش قرآن در کانونها و تسهیل امر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از اهداف کلی طرح قرآنی حاملان وحی است.

وی اظهار داشت: قرائت آیات منتخب، آشنایی با آداب تلاوت قرآن، تجوید و احکام و آشنایی با پیام آیات پنج جز اول قرآن کریم از اهداف جزیی طرح است.
 
فوقی ادامه داد: توجه به معانی و مفهوم لغات در هنگام تلاوت، زمینه سازی تدبر در قرآن و ایجاد و رشد فضائل اخلاقی در کنار تلاوت قرآن کریم از اهداف رفتاری طرح قرآنی حاملان وحی است.
 
این مسئول بیان داشت: طرح قرآنی حاملان وحی شامل دروس نظری و عملی می شود و محتوای آموزشی در قالب بسته ای شامل کتاب دروس نظری، کتاب قواعد روخوانی و لوح فشرده ارائه می شود.
 
وی، روخوانی یا کلمه خوانی 10 سوره متوسط با رعایت صحیح خوانی حرکات و علامات کلمات، روانخوانی یا جمله خوانی کل قرآن کریم با رعایت صحیح خوانی حرکات و علامات کلمات، فصیح خوانی یا ترتیل خوانی ساده کل قرآن کریم با رعایت مخارج عربی حروف و محل های صحیح وقف و ابتدا از سطوح عمومی طرح حاملان وحی در آموزش قرآن است.
 
فوقی افزود: قرائت یا تحقیق خوانی، حفظ کل قرآن، تفسیر و مفاهیم و پیام آیات قرآنی و تواشیح و ابتهال و اذان و ترتیل خوانی پیشرفته از انتخاب رشته تخصصی است.
 
 وی افزود: هر یک از سطوح عمومی در دو ترم و هر یک از رشته های تخصصی در 16 ترم و هر ترم 16 جلسه آموزش داده می شود تا با صرف وقت بیشتر مهارت های خواندنی قرآن آموزان افزایش یابد.
 
این مسئول  ادامه داد: گواهینامه های قبولی در هر سطح عمومی تنها نمایانگر مهارت قرآن آموزان در امر تلاوت قرآن است و دروس نظری و مهارت های جانبی مانند تواشیح و ابتهال و غیره به عنوان شرط ورود در آزمون مهارت تلاوت قرآن به شمار می روند.
 
وی تصریح کرد: طرح قرآنی حاملان وحی به مدت سه ماه از آذر تا بهمن سال جاری در کانون تخصصی قرآن برگزار می شود.
کد خبر 1490036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha