۱ دی ۱۳۹۰، ۹:۲۸

ادیب:

54 اثر هنرمندان اصفهانی مهر یونسکو دریافت کردند

54 اثر هنرمندان اصفهانی مهر یونسکو دریافت کردند

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: 54 اثر هنرمندان اصفهانی تاکنون مهر اصالت یونسکو دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد ادیب اظهار داشت: آثار ارسالی از سوی هنرمندان پس از ارزیابی کارشناسان معاونت صنایع‌دستی و با توجه به معیارهای ارزیابی از جمله مرغوبیت و کیفیت کالا، توانایی رقابت در بازار و قابلیت بازاریابی، ابتکار در طراحی و تولید و بیان هویت فرهنگی و ارزشهای زیبا شناختی انتخاب و برای داوری منطقه مرکزی ارسال شد.

وی افزود: داوری مهر اصالت یونسکو در منطقه مرکزی با حضور استانهای لرستان، مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان پنجم دی‌ماه سال‌جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در روز داوری منطقه مرکزی از هر منطقه یک داور و یک نماینده صنایع دستی جهت دفاع از آثار حضور دارند.

وی گفت: آثار انتخابی پس از این مرحله برای داوری نهایی و دریافت مهر اصالت یونسکو ارسال می‌شود.

ادیب با توجه به اعطای نشان ملی برتری و مرغوبیت آثار صنایع‌دستی به هنرمندان و صنعتگران رشته‌های مختلف صنایع‌دستی بیان داشت: معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان اصفهان پس از اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از مهرماه سال‌جاری تاکنون اقدام به دریافت آثار هنرمندان کرده است.

وی اضافه کرد: 54 اثر هنرمندان اصفهانی تاکنون در داوری مهر اصالت یونسکو موفق به دریافت مهر شده که از این تعداد 30 اثر مربوط به سال گذشته بود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: 70 اثر از میان 180  اثر ارسالی از سوی هنرمندان اصفهانی برای داوری منطقه مرکزی و دریافت مهر اصالت یونسکو انتخاب شد.

کد خبر 1490037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha